آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین
- کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- بهمن 5, 1396
دهه گذشته قطعا برای صاحبان کسب و کار آنلاین یک دوران انقلابی بوده است. هر ساله تعداد زیادی فروشگاه آنلاین ایجاد می شوند و این رقم رو به رشد است. به عنوان کسی که صاحب یک فروشگاه آنلاین است یا خدمات آنلاین انجام می دهد این 10 توصیه حیاتی را از ما بپذیرین!
هر کسی دوست دارد که معامله خوبی انجام بدهد. شاید هیچ چیزی به اندازه هزینه های حمل برای یک خرید آنلاین باعث انصراف خریداران نشود! البته برای صاحبان فروشگاه آنلاین ، هزینه های این مورد می تواند به صورت اضافه شدن روی سود کالا منظور بشود. البته این روش هم تضمین نمیکند که سبد های خرید نیمه کاره رها نشوند. بررسی های ما نشان می دهد که بیشترین چیزی که می تواند یک خرید را به سرانجام برساند، ارائه خدمت حمل و نقل رایگان و بدون قید و شرط است. به خصوص با رشد فروشگاه های آنلاین که خدمات حمل رایگان ارائه می کنند، اگر بخواهید برای حمل کالا هزینه دریافت کنید درست مانند این است که بخواهید از گردونه رقابت با رقبا خارج شوید. بنابراین اگر نمی توانید این هزینه را صفر کنید بسیار عاقلانه به نظر می رسد که آن را به حداقل برسانید.
به عنوان صاحبان کسب و کار اولین نکته ای که باید بدانید همین است. کار شما، کالای شما، خدمات پس از فروش شما چه مزیت رقابتی نسبت به دیگران دارد.؟ مزیت رقابتی نه تنها به شما در فرم دهی برندتان کمک می کند، بلکه به کمک آن می توانید دسته مشتریان خود را هم مشخص کنید. اگر این مورد را هنوز مشخص نکرده اید دو سوال زیر را با خودتان مرور کنید:
1- چه چیزی علاوه بر رقیبان در اختیار مشتریان قرار می دهید؟
2- چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند؟
البته که زمانی که به این سوالات پاسخ می دهید این موارد را در نظر داشته باشید:
مزیتی که باعث سود دهی به مشتریان شما می شود کدام است؟ چطور کالا یا خدمات شما قرار است برای آن ها سودبخش باشد؟ شاید هم شما بهترین کیفیت را ارائه می دهید یا ارزان ترین قیمت را دارید.
صاحبان کسب و کار آنلاین باید قوانین کاری و اطلاعات تماس خود را شفاف ذکر کنند. قوانینی که با آن خدمات ارائه می کنید را مشخص کنید. هم چنین اطلاعات تماس شما باید مشخص و معلوم باشد. اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات را به درستی درج کنید. شما می توانید با درج بخش پرسش های متداول اطمینان مشتریان را بیشتر کنید. این صفحات را در وب سایت خود حتما داشته باشید.
رویه های پرداخت. روش های بازگرداندن کالا. روش های حمل . ساعات کاری. ساعات پاسخگویی به مشتریان. ساعات و قوانین ارسال سفارش.
هدف این است که نشان دهید قابل اعتماد و پاسخگو هستید.
اگر از درگاه های بانکی استفاده می کنید یا امکان پرداخت به صورت استفاده از درگاه های واسط را فراهم کردین این را بدانین که امکان خرید امن از الزامات هر کسب و کار اینترنتی است و از آن جایی که هر مشتری ممکن است سلیقه خاصی در پرداخت داشته باشد اهمیت دارد که شما روش های مختلفی را برای راحتی مشتریان خود ارائه کنید.
صاحبان کسب و کار آنلاین باید در نظر داشته باشند البته که دریافت اطلاعات کامل مشتریان به آن ها کمک می کند که تحلیل کاملی در کسب و کار خود از این اطاعات داشته باشند. اما برای بسیاری از مشتریان پر کردن این موارد زمانبر است. پیشنهاد ما فعال کردن حالت خرید میهمان برای این موارد است. برای کاربرانی که به هر علت مایل به پرکردن فرم اطلاعات و ثبت نام در سایت شما نیستند، اجبار می تواند عاملی برای عدم خرید باشد.
سبد های خرید رها شده مواردی هستند که به ثبت نهایی منجر نشده اند. می توانید با ارسال ایمیل، تماس تلفنی، ارسال یک پیشنهاد ویژه این موارد را به خرید تبدیل کنید.
یک روش دیگر که می تواند برای صاحبان کسب و کار آنلاین مفید باشد، تبدیل سبد های خرید نیمه کاره به خرید قطعی ریدایرکت خریداران به صفحه سبد خرید در بازدید های بعدی آن ها از سایت شماست.
با وجود ضعف عدم امکان ارتباط رو در رو کسب و کار آنلاین این شکنندگی را دارد که نتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کند. درج امکان گفتگوی آنلاین میتواند این ضعف را تا حدودی پوشش دهد. چت آنلاین فقط زمانی باید فعال شود که شما بتوانید پاسخگوی مشتریان باشید.
برترین عامل خرید لمس کالا، سنجش آن و سبک و سنگین کردن آن است. حال که در خرید های آنلاین این مورد حذف شده است، تصاویر با کیفیت می تواند تا این خلا را تا حدودی پوشش دهد. به یاد داشته باشید که تصاویر با کیفیت بالا از همه زوایای کالا را در مشخصات کالا درج کنید. ایجاد یک گالری تصویر مانند شکل زیر می تواند به مشتریان شما در خرید آنلاین کمک کند.
علاوه بر مورد اولی که برای شما ذکر کردیم (در مورد هزینه های رایگان ارسال) و قطعا در خرید های مشتری تاثیر گذار است، امکان ارسال نظر برای مشتریان و پرسش از یکدیگر عامل دیگری است که می تواند در خرید و ایجاد اعتماد تاثیر زیادی داشته باشد. نوشتن نقد برای کالا تاثیر مثبت دیگری دارد و آن بهبود سئو و رنک شماست. با ارجاعات مداوم به سایت و سپری شدن زمان بیشتر در سایت، اعتبار بیشتری در گوگل دریافت می کنید.
برای یک مشتری هیچ چیز بدتر از این نیست که کالایی را سفارش بدهد و سپس روزها منتظر دریافت کالایش باشد و هیچ نداند که چه سفارشش در چه حالی است. با اعلام زمان تقریبی که کالا به دست متشریان می رسد، آن ها را در اعتماد و خرید از شما یاری کنید. می توانید این زمان را بر اساس تخمینی که از فروش های قبلی داشتید به مشتری اعلام کنید.
صاحبان کسب و کار آنلاین باید بدانند سایت آن ها نمای بیرونی کسب و کار شان است. از آن جایی که تاثیر اول می تواند تفاوت بین خرید کردن یا عدم آن باشد، شما نیاز دارید که تمامی موارد ذکر شده را برای رشد و توسعه کسب و کارتان به کار بگیرید. در توسعه کسب و کار خود در نظر بگیرید که .بازاریابی با اینستاگرام که یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است، قطعا یکی از روش های نوین و کمکی در حیطه برند سازی است که در حیطه آموزش بازاریابی اینترنتی باید به آن توجه شود.