تبلیغات برند اسباب بازی لگو
- برند های موفق, برندسازی
- اردیبهشت 3, 1396
رنگ نارنجی ممکن است که رنگ مورد علاقه ی خیلی از افراد نباشد، اما به دلیل اینکه دارای ویژگی های مثبت روان شناسی است، همواره برند با لوگو نارنجی رنگ مورد توجه برندهای مختلف، قرار می گیرد. رنگ نارنجی یک رنگ گرم است و ترکیبی از رنگ زرد و قرمز بوده که این رنگ یک رنگ شاد و زندگی بخش است. رنگ نارنجی ، رنگ روز سپاسگزاری و نشانی از چشم انداز پاییزی و شعله آتش است. همچنین این رنگ یادآور میوه های مختلف و خوشمزه است که برای خیلی از ما این میوه ها را تداعی می کند. برند های زیادی با رنگ نارنجی کار می کنند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.
مرتبط بخوانید: برند با لوگو آبی رنگ
کوکاکولا در ابتدا فانتا را در سال ۱۹۵۵ در ایتالیا تاسیس نمود. بسته بندی جدید از آوریل سال 2016 در فروشگاهها موجود شدو دستور تولید جدید فانتای نارنجی نیز در ماه می راهاندازی شد. در قلب فانتا، یک هویت بصری جدید با رنگ نارنجی قرار دارد که برای نمایش تم ” میوهای، تفریح و باطراوت” فانتا طراحی شده است.
شرکت و نام تجاری نوعی موتورسیکلت است که در کشور آمریکا توسط شرکتی با همین عنوان تولید می گردد. مرکز این شرکت در میلواکی در آمریکا است. از آن جایی که رنگ تجاری نشانه نشاط و برتری هم هست، در برند این شرکت استفاده شده است، چراکه موتور های مسابقه ای را تولید می کند.
HTML5 یک زبان نشانه گذاری است که برای ساختار و ارائه مطالب در شبکه جهانی وب مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان پنجمین و نسخه اصلی فعلی استاندارد HTML است که از رنگ نارنجی در برند خود استفاده می کند.
این شرکت که مخفف اسم James Bullough Lansing است، در تاریخ ۱۴ ژانویه ۱۹۰۲ در شهر Lansing مرکز میشیگان در ایالت ایلینویر آمریکا تاسیس شد. این کمپانی بلندگوساز مطرح آمریکای از سال ۱۹۴۶ در سطح جهانی شروع به فعالیت نمود . امروزه این شرکت در تولید بلندگو، ساب ووفر و آمپلی فایر یکی از مطرح ترین شرکتها به حساب می آید. البته محصولات این شرکت فراتر از تنها لوازم صوتی ماشین میباشد. رنگ نارنجی در برند این شرکت برای نشان دادن نشاط و فضای دلنشین استفاده از این محصولات است.
Crush یک نام تجاری نوشابه های گاز دار بین المللی توسط Dr Pepper Snapple Group است که در ابتدا کار، با عنوان نارنجی تولید شده است. Crush رقابت نزدیکی با کوکا کولا و Sunkist دارد.
6. انتشارات پنگوئن (Penguin Books)
کتاب های پنگوئن یک انتشارات انگلیسی است. این شرکت در سال 1935 توسط Sir Allen Lane، برادرانش ریچارد و جان، تاسیس شد. انتشارات پنگوئن بخاطر کیفیت بالا، صحافی ارزان و فروش بالا در فروشگاههای خیابانی ارزان قیمت، انقلابی در صنعت نشر ایجاد کرد. بعدتر گروه پنگوئن بنیانگذاری شد.
Orange S.A.، قبلا France Télécom S.A نام داشت و یک شرکت مخابراتی فرانسوی و چند ملیتی است. این شرکت 256 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد و در فرانسه 95000 نفر در آن کار می کند. در سال 2015، این گروه 40 میلیارد یورو درآمد داشته است. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه 15 پاریس واقع شده است. مدیرعامل فعلی Stéphane Richard است. این شرکت جزء شاخص بازار سهام Euro Stoxx است. برند با لوگو نارنجی رنگ در این شرکت یکی از ویژگی های منحصر به فردش بوده است که توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
Nickelodeon یک شبکه تلویزیونی و ماهواره ای آمریکایی است که در 1 دسامبر 1977 راه اندازی شد که Viacom از Viacom Media Networks متعلق به نیویورک است. برند با لوگو نارنجی رنگ در این شبکه به خاطر سرگرمی و مفرح بودن برنامه های تلویزیونی آن است.
شرکت مسترکارت، در ابتدا به نام مسترشارژ شناخته میشد، که چندین بانک کالیفرنیا این کارت را برای مشتریان خود، ارائه میکردند. مهمترین رقیب مسترکارت در ابتدای فعالیت، بانکآمریکارت BankAmeriCard بود، که توسط بانک مرکزی آمریکا صادر میگردید. بانکآمریکارت، بعدها به ویزا کارت تغییر نام داد و امروزه توسط شرکت ویزا صادر میشود. برند با لوگو نارنجی رنگ همراه با رنگ قرمز نشان از تعاملات رضایت بخش با مشتریان دارد.
شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان و بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور است که دفتر مرکزی آن در شهر کلن قرادارد و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بینالمللی فرانکفورت میباشد. شرکت هواپیمایی لوفتهانزا به عنوان دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ تعداد مقاصد پروازی، چهارمین هواپیمایی بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد، هفتمین شرکت از نظر حمل و نقل بار و مجموع مسافتهای پروازی و دهمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ حمل و نقل مسافر شناخته میشود. برند با لوگو نارنجی رنگ در این شرکت نشان از پروازی آسوده همراه با رضایت مشتری است.
شرکت پوشاک آمریکایی است، که در زمینه تولید و توزیع انواع لباس، ساعت مچی، عینک، عینک دودی، محصولات چرمی و به خصوص کفش فعالیت مینماید. شرکت تیمبرلند در سال ۱۹۱۸ در شهر بوستون، ماساچوست راهاندازی شد و در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی ویاف کورپوریشن به ارزش ۲ میلیارد دلار، خریداری شد. این شرکت در حال حاضر مالک شبکهای از ۱۴۵ فروشگاه در کشورهای ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، کانادا، بریتانیا، سنگاپور، شیلی، برزیل و کلمبیا میباشد.
ساینس چنل (که اغلب با نام همان ساینس شناخته می شود) یک شبکه تلویزیونی دیجیتال و تلویزیون ماهواره ای آمریکایی است که به Discovery Communications متعلق است. این کانال ویژگی های برنامه نویسی با تمرکز بر زمینه های بیابان، علوم انسانی، تولید، ساخت و ساز، فن آوری، فضا، و علوم حیوانات است. برند با لوگو نارنجی رنگ در این کانال به منظور شور و اشتیاق بیننده است.
13. راک استار گیمز (Rockstar Games)
راکاستار گیمز یک شرکت توسعهدهنده و ناشر بازیهای ویدئویی در نیویورک، که مالک اصلی آن شرکت تیک-تو اینتراکتیو است. این شرکت به دلیل توسعهٔ بازیهایی همچون سری اتومبیلدزدی بزرگ، سری مکس پین، ال. ای. نویر، جی تی ای (سری)، بولی، سری شکارچی انسان، سری باشگاه شبانه و رزمندگان و همچنین استفاده از سبک دنیای آزاد به شهرت بسیار رسید. در لوگوی این شرکت علامت ستاره یا همان استار به همراه رنگ نارنجی مشاهده می شود که نشانه هیجان بالای بازی های آن، است.
رویال داچ شل (که معمولأ بنام شل شناخته میشود) شرکت نفت و گاز هلندی-بریتانیایی است، که دفاتر مرکزی آن، در شهرهای لاهه، هلند و لندن، بریتانیا مستقر میباشند. آخرین ویرایش عمده در لوگو برند این شرکت را، در سال ۱۹۷۱ یکی از مشهورترین طراحان صنعتی قرن بیستم، یعنی ریموند لوئیز انجام داد. لوگوی نهایی کمپانی شل، که در حال حاضر نیز استفاده میشود، به گونهای طراحی شده است، که در بیشتر مواقع، بیننده به تمرکز زیاد برای یادآوری نام مالک این علامت تجاری، نیاز ندارد! رنگ نارنجی یا زرد در کنار رنگ قرمز چرا؟ در خصوص انتخاب این دو رنگ، دلایل مختلفی ذکر شده است. رنگ بدنة کشتیهای اولیه شرکت شل، قرمز رنگ بود، تا از بقیة نفتکشها، قابل شناسایی باشد.
انجمن ملی بسکتبال زنان، یک لیگ بسکتبال حرفه ای زنان در آمریکای شمالی است. در حال حاضر متشکل از دوازده تیم است. این لیگ در 24 آوریل 1996 به عنوان لیگ زنان انجمن ملی بسکتبال (NBA) تاسیس شد و بازی های لیگ در سال 1997 آغاز شد. به دلیل شور هیجان در مسابقات از برند با لوگو نارنجی رنگ استفاده شده است.
بلاگر یک سایت اینترنتی میزبان برای ایجاد و نوشتن وبلاگ بصورت رایگان است. بلاگر از زبان های مختلف در دنیا پشتیبانی می کند و کار کردن با آن خیلی راحت است و انتخاب رنگ نارنجی در لوگو به همین دلیل می تواند باشد.
واکمنیک برند متعلق به سونی است که به دستگاههای پخش کننده صوتی و تصویری پرتابل به کار میرود. نسلهای جدید واکمن قابلیت پخش انواع فرمتهای صوتی و تصویری، تصاویر و امواج رادیویی را دارند. همچنین دستگاههای جدید با بهرهگیری از باتریهای لیتیوم یونی قابلیت کارکرد بیش از ۳۰ ساعت را دارا میباشند. باتری این دستگاهها از طریق پورت USB شارژ میشود. واکمن اولین بار در سال ۱۹۷۹ و در ژاپن معرفی شد. این برند برای امپیتری پلیر، تلفن همراه ساختهشده توسط شرکت سونی اریکسون یا همان سری W استفاده میشود. رنگ نارنجی در برند آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
مرتبط بخوانید: برند با لوگو سبز رنگ
TNT Express یک شرکت بین المللی تحویل کالا است، که در حال حاضر یک شرکت تابعه از FedEx است، در اصل با مقر آن در لیژ، بلژیک است. این شرکت عمدتا متعلق به 61 کشور است و حمل و نقل را به بیش از 200 کشور ارائه می دهد. FedEx قراردادی را برای خرید این شرکت در ماه آوریل 2015 امضا کرد که در تاریخ 25 می 2016 تکمیل شد. همانند FedEx این شرکت نیز از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده می کند.
آمازون.کام یا آمازون دات کام شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد. دامنه amazon.com در سال ۲۰۰۸ سالانه حداقل ۶۱۵ میلیون بازدیدکننده داشتهاست.آمازون تا ابتدای سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۰ میلیون مشتری را به وب سایت خود در آمریکا جذب کرد. علامت پیکان نارنجی در آن نشان دهنده ی این هست که هرچیزی در این فروشگاه پیدا می شود.
مکدونالدز، بزرگترین رستوران زنجیرهای جهان است، که با بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس میدهد.محصولات مکدونالدز عبارتند از: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابهها و بسیاری موارد دیگر که گاهی برحسب ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی میکند. برند با لوگو نارنجی رنگ در این شرکت به خاطر جذب مشتری بیشتر استفاده شده است.
مرتبط بخوانید: مراحل برند سازی حرفه ای
برای انتخاب رنگ برند مجموعه قواعد ساده و مشخصی وجود ندارد، اما انتخاب رنگ به طور حتم باید مورد بررسی قرار بگیرد. احساس، خلق و خو و تصویری که برند شما برپایی می کند، نقش مهمی در برانگیختن احساسات دیگران دارد که رنگ نارنجی با توجه به خلق احساسات مثبت و پرانرژی می تواند یکی از این گزینه ها باشد.
برای انتخاب رنگ و طراحی لوگو برای برند می توانید با پنتازوم در تماس باشید. ما برای برند سازی، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان ما در تلگرام استفاده کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم.