مشاوره بازاریابی اینترنتی : فوق العاده ترین خدمات! (بخش دوم)
- تبلیغات و بازاریابی
- دی 25, 1398
روندهای بازاریابی جدید : سال ۲۰۱۹ نسبت به بازاریابی های پیش بینی شده، هیجانانگیزتر بود و انتظار می رود که بیشتر از این هیجان انگیزتر شوند. چشمانداز بازاریابی با تغییرات مداوم در انتظارات خریدار، پویایی بازار و رفتار کاربر همواره الهام بخش بوده است و سال ۲۰۲۰ از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه بهتر است که برای آنچه در شرف وقوع است آماده شوید تا مطمئن شوید که برای این بازی در سال جدید آماده هستید. در زیر برخی از بهترین روندهای بازاریابی جدید که در حال ظهور برای ۲۰۲۰ هستند اشاره می کنیم که می تواند به طور بالقوه برنامه و استراتژی بازاریابی شما را بهبود ببخشد.
روندهای بازاریابی جدید
بازاریابی Cross-Channel فقط یک گزینه نیست، بلکه یک عنصر اجباری برای تمام برنامه های بازاریابی است. اگر برنامه بازاریابی فعلی کسبوکار شما تنها به یک یا چند کانال محدود شود، باید به زودی آن را اصلاح کنید.سال ۲۰۲۰ سال بازاریابی Cross-Channel است، که شامل مدیریت درخشش برند شما در وب سایتها، برنامه های تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، ایمیل، آفلاین و توصیههای دهان به دهان است. به عبارت ساده، ما باید مخاطب هدف خود را درک کنیم، پیام را به جایی که آنها هستند، تحویل دهیم و همچنین اطمینان حاصل کنیم که پیام به طور کامل در تمام این کانالها یکپارچه و سازگار است.
مرتبط بخوانید:مشاوره بازاریابی اینترنتی : فوق العاده ترین خدمات! (بخش اول)
در چند سال گذشته بارها شاهد نقض حریم خصوصی افراد توسط گوگل و فیس بوک و برخی از موارد دیگر بودهایم. این نقض های امنیتی، همراه با اجرای GDPR ، مشتریان را از امنیت و حریم خصوصی اطلاعات بیشتر آگاه می سازند. اگر به تازگی به آنها توجه کمی کردهاید، وقت آن است که به آن توجه کنید. شما نمی توانید از جریمه برای سر پیچی کردن GDPR فرار کنید، اما حتی بدتر از آن، اگر امنیت داده های خود را اولویت بندی نکنید، می توانید اعتماد و اطمینان مشتریان خود را از دست بدهید.
روندهای بازاریابی جدید
با اینکه اتوماسیون، هوش مصنوعی و chatbot مدتی است که دور هم جمع شدهاند، اما آنها در دستور کار ۲۰۲۰ هستند و بیشتر پذیرفته خواهند شد. آن ها طی چند سال گذشته توسط بسیاری از برندها مورد آزمون قرار گرفتهاند، اما ما اکنون اتوماسیون، هوش مصنوعی و chatbot را خواهیم دید که بخشی از برنامه استراتژیک هستند، چرا که این فنآوری ها، برندها را به سرعت بالا می برند، همچنین مدیریت و تعامل مشتری را بهتر می کنند. دلیل اینکه چرا شما باید پتانسیل هوش مصنوعی و chatbot را در نظر بگیرید(اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید!) این است که بازاریابی محاورهای امروز به عنوان برنده در حال ظهور است. همه ما باید مشتریان خود را به خط مقدم بیاوریم و به راهحل هایی نگاه کنیم که به ما در برقراری ارتباط با آنها از طریق گفتگوهای متنی کمک می کند. البته، با این حال، ما به chatbot با قدرت هوش مصنوعی نیاز داریم که به اندازه کافی هوشمند باشند.
همانند اتوماسیون، AR و VR نیاز به معرفی شدن ندارند، اما تاثیر آنها در سال آتی افزایش خواهد یافت. اگر این ابزارها را در دستور کار خود نداشته باشید، اکنون زمان بسیار مناسبی برای بررسی آن ها است. با بیشتر برندهایی که در حال حاضر به دنبال ارائه تجربیات AR و VR هستند، راهکاری برای برندهای تجاری خواهد بود که آن را بهتر تحویل دهند. L’Oreal’s acquisition of Modiface, یک شرکت زیبایی برجسته و معتبر است که جزء برندهای نوآور می باشد که در حال حاضر در این مسیر حرکت می کنند.
روندهای بازاریابی جدید
به جای استفاده از این سکوها برای ارتقا، ۲۰۲۰ یک روند جدید برای فروش آنها از طریق پستهای خرید ایجاد خواهد کرد.برندها با استفاده از فیس بوک، اینستاگرام یا پینترست برای تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده می کنند و به سرمایهگذاری بیشتر در پستهای خرید نگاه خواهند کرد. این ویژگی مزایای متعددی برای برندها دارد چون فروش برند را هدایت می کند و تحلیل ROI را آسان می کند. در عین حال، این امر به مشتریان کمک می کند تا سفر خرید را سادهتر کنند، چرا که آن ها میتوانند مستقیما از طریق رسانههای اجتماعی که میخواهند خرید کنند، چه از صفحه برند و چه از صفحه اینفلوئنسر، یک کانال فروش مستقیم جدید برای کسب و کارها باز می کند.
خدمات مرتبط : آموزش بازاریابی
مشتریان عاشق تعامل هستند و از این رو محتوای ویدئویی، در سال آینده جایگاه خوبی می گیرد. اگر شما وارد رفتار مشتری ها را درک کنید، احتمالا درک خواهید کرد که چرا تماشای یک ویدئو بیشتر از خواندن یک قطعه محتوی ۵۰۰ کلمه ای درباره محصول یا برند شما مهمتر است. علاوه بر این، محتوای ویدئو قابل اشتراک تر است، که آن را از دیدگاه انتشار نام تجاری بسیار مفید می سازد. بنابراین بهتر است در وب سایت خود ویدئو داشته باشید و یک برنامه بازاریابی ویدیویی تهیه کنید.
روندهای بازاریابی جدید
این رویکرد بازاریابی سال جدید در مورد هوشمندتر شدن خواهد بود. هنگام رسیدن به مشتریان احتمالی با شناسایی مشتری هدف و ارائه ارتباطات بسیار مناسب در زمان مناسب، و در مکانهای بحرانی از بازاریابی فوق هدفمند استفاده کنید. این امر شامل تنظیم سیستمها و فرآیندها برای جمعآوری دادهها و ایجاد شخصیت خریدار، بخشبندی مشتریان براساس عواملی مانند اولویت های جمعیت و تاریخ فعالیت، علاوه بر سرمایهگذاری در استراتژیهای محلی و منطقهای مبتنی بر اطلاعات می باشد.
سئو در سال ۲۰۲۰ تفاوت زیادی با آنچه در حال حاضر وجود دارد خواهد داشت. این تغییر یک استراتژی یکپارچه نخواهد بود، اما سئو نسل بعدی یک استراتژی یکپارچه خواهد بود که تاکتیکهای سنتی با ایدههای مبتکرانه مانند رتبه جستجوی ۰، جستجوی صدا، جستجوی نقشه و جستجوی تصویر را در بر خواهد داشت. سئو به صورت فزایندهای حیاتی خواهد بود، چون شما نمی توانید لحظات کوتاهی که تنها داخل این سکو هستید از دست بدهید. سئو از قبل مهمتر است، اما به جای تمرکز بر رتبهبندی برای جستجوی موتور جستجو، لازم است که یک رویکرد جامع تری را در نظر بگیرید.
روندهای بازاریابی جدید
در حالی که بازاریابی بیشتر در مورد ترویج و برندسازی بوده است، تمرکز به سمت حفظ و رضایت مشتری تغییر خواهد کرد. اگر یک برند نتواند با این ذهنیت در حال تغییر هماهنگ شود، به سرمایهگذاری در بودجه های بازاریابی در ایجاد تنها پرداخت یک زمان به مشتریان ادامه خواهد داد. جذب مشتری و تعامل شامل تشکیل یک ارتباط احساسی با خریداران میشود و فراتر از برتری صرف در محصولات و خدمات می باشد، که برندها را به تجربیات فوقالعاده مشتری در خصوص هر چیز دیگر هدایت میک ند.
مرتبط بخوانید: 72 تعریف از بازاریابی که هر فردی باید بداند!
امروزه بازاریابی مانند هر کارکرد کسبوکار دیگری از سیستمهای و فنآوریهای مختلف برای ارائه، پیگیری و گزارش در بخشهای مختلف برنامه ریزی استفاده می کند که به توسعه فضای Mar-Tech منجر شدهاست.
بدون پشتوانه فنی صحیح، دادهها و تجزیه و تحلیل نمی توانند برای به دست آوردن بینشهایی مفید که تصمیمهای بازاریابی دقیق را هدایت میکنند، به کار رود. ما یکپارچگی های مختلفی بین ابزارهای بازاریابی و فروشندگان در طول چند سال گذشته، مانند Salesforce، Oracle، مایکروسافت و Adobe acquisitionsدیدهایم که تقریبا یک اکوسیستم از ابزارها را تولید می کنند که به طور یکپارچه صحبت کرده و ادغام می شوند. این روند ادامه خواهد یافت و تنها زمانی که ما به سال ۲۰۲۰ برسیم شتاب خواهد داشت.
با توجه به اینکه ما با سال ۲۰۲۰ سر و کار داریم، روندهای بازاریابی جدید بیشتری آشکار خواهند شد، اما اینجا مکانی است که باید شروع شود. حالا زمان آن رسیدهاست که برنامه بازاریابی خود را برای ۲۰۲۰ آماده کنید.
منبع: weareaspire
نیاز به بازاریابی دارید؟ پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی های جدید بازاریابی راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531