چطور مدیریت صفحه اینستاگرام را به خوبی انجام دهیم؟
- آموزش اینستاگرام, تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- مهر 18, 1396
تبلیغات اینترنتی پربازده یکی از روش های موثر در سایت های پر بازدید است. تبلیغات اینترنتی پربازده دارای بازدهی بالایی است و می تواند محصول یا خدمات شما را به عده زیادی از مردم معرفی کند. ایجاد ترافیک و دریافت بازدیدکننده بیشرین دغدغه بسیاری از مدیران سایت های اینترنتی است. متاسفانه اغلب مدیران سایت ها بدون اینکه تحلیل درستی از آمارهای سایت خود داشته باشند و به دنبال بهبود فرآیندها و تحلیل تبلیغات باشند، چاره کار را صرفا در تبلیغات بیشتر می بینند. در این مقاله قصد داریم به نکات و ویژگی های تبلیغات اینترنتی پربازده بپردازیم.
تبلیغات اینترنتی پربازده
تبلیغات اینترنتی پربازده نرخ کلیک بالایی دارند و این موضوع به این دلیل است که کاربران سایت های اینترنتی علاقه زیادی به کلیک روی آنها دارند. نرخ کلیک حدود ده درصد، نرخ کلیک بسیار مناسبی برای تبلیغات اینترنتی پربازده محسوب می شود.
شاخص ROI مخفف Return On Investment است که معنی آن بازگشت سرمایه گذاری است. در واقع یک مدیر سایت باید بتواند به ازای هزینه ای که برای تبلیغات بر روی یک رسانه خاص انجام می دهد، میزان سود خود را اندازه گیری کند و در نهایت بررسی کند هزینه ای که انجام داده تا چه میزان بازگشت داشته است. از میان تمام روش های بازاریابی اینترنتی، سئو یا بهینه سازی جستجوی کلمات کلیدی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه گذاری را دارد اما این موضوع به این معنی نیست که سایر روش ها مناسب نیستند یا لزوما بازدهی کمی دارند. به محض اینکه یک روش تبلیغاتی بازدهی مناسبی ایجاد کند، می توان حجم تبلیغات را افزایش داد و به نتیجه مطلوب رسید.
پارامترهای دیگری مانند Bounce rate و … نیز می توانند به ما کمک کنند تا متوجه شویم کدام روش تبلیغاتی برای ما مفیدتر است و کدام رسانه می تواند برای ما عملکرد بهتری داشته باشد. به عنوان مثال تبلیغات ناخواسته مانند تبلیغات پاپ آپ، نرخ پرش یا bounce rate حدود 99.9 درصد دارند، به این معنا که 99.9 درصد از افراد از همان صفحه اول سایت ما که به آنها نمایش داده می شود خارج می شوند و حتی بسیاری از آنها منتظر لود شدن صفحه نیز نمی مانند.
همچنین سایت هایی که تبلیغات اینترنتی پربازده به صورت کلیکی برای مدیران سایت ها دارند نیز معمولا نرخ پرش بالایی دارند. در این گونه سیستم ها، مدیران سایت ها به ازای کلیک کاربران روی بنرهای تبلیغاتی درآمد کسب می کنند و متاسفانه به همین دلیل بسیاری از کلیک های انجام شده غیرواقعی و تقلبی است و این موضوع به زیان تبلیغ دهنده خواهد بود. بنابراین اگر تمایل به استفاده از این گونه سیستم ها دارید، قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که سیستم فوق، برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری از تقلب کاربران دارد.
مرتبط بخوانید: برندسازی چیست و چطور انجام می شود؟
نکات زیادی در طراحی تبلیغات اینترنتی پربازده اهمیت دارد که باید به آنها دقت شود، استفاده از طرح های زیبا و گرافیکی باعث خواهد شد که پیام اصلی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید، به درستی منتقل نشود و به همین خاطر تبلیغات شما موثر واقع نشود. انتخاب شعار مناسب در تبلیغات : به جای استفاده از شعارهای تکراری از جملات CTA استفاده کنید و مخاطبان خود را جدا کنید. به خصوص اگر به دنبال جذب مخاطب هدف هستید و به ازای کلیک کاربران هزینه پرداخت می کنید، این روش می تواند به شما کمک زیادی کند. به عنوان مثال اگر تبلیغ شما برای مدیران سایت های اینترنتی است با استفاده از جمله «اگر مدیر سایت هستید کلیک کنید»، می توانید تعداد کلیک خود را افزایش دهید.
برای تبلیغات اینترنتی پر بازده باید بدانیم که دنبال چه چیزی هستیم و هدف نهایی ما چیست. برای آشنایی و مشاوره می توانید با تیم ما در پنتازوم در تماس باشید. شماره پشتیبانی برای برنامه ریزی تبلیغاتی : 09223896531
علی فتحی
از زحماتتون ممنونم . واقعا توصیه های خوبی بود.