14 راه کاربردی برای افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام
- آموزش اینستاگرام, تبلیغات اینترنتی, کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- بهمن 22, 1396
برای تبلیغات پنهان همواره فرض بر این است که این گونه تبلیغات باید؛ تاثیرگذار، هوشمندانه و بدون جلب توجه زیاد باشند. پدر تبلیغات مدرن (David Ogilvy) می گوید: یک تبلیغات خوب، تبلیغاتی است که محصولات را بدون جلب توجه به خود، به فروش می رساند و به طور خلاصه باید ظریف باشد.
تبلیغات یک داستان و تاریخچه طولانی و بلند از ظرافت دارد. تبلیغات پنهان باید به گونه ای هوشمندانه و برنامه ریزی شده باشد که مخاطب نتواند معنای دوم و یا پنهانی لوگوی تبلیغ را متوجه شود. به این گونه تبلیغات در علم اقتصاد، تبلیغات برد- برد گفته می شود.
در اینجا 5 نمونه از تبلیغات و لوگو هایی که پیام پنهان داشته اند و احتمالا شما متوجه نشده اید را به شما نشان خواهیم داد.
در این تصویر یک تبلیغات پنهان ظریف و البته هوشمندانه وجود دارد. پپسی این تصویر را در سمت چپ منتشر کرده و کوکاکولا در سمت راست به آن جواب داده است. در تصویر سمت چپ پپسی به گونه ای با کوکاکولا شوخی کرده و تبلیغات پنهان خود را بر مبنای هالووین (کوکاکولا) بر روی خود گذاشته است. پس از آن کوکاکولا زیرکانه آن را پاسخ داده و عنوان کرده است که هر کسی دوست دارد یک قهرمان (کوکاکولا) باشد.
تبلیغات پنهان دزدان کارائیب
دزدان دریایی کارائیب یک پل، میان فیلم های سینمایی اکشن خانوادگی و بزرگسال است. این فیلم حدود 3.7 میلیارد دلار فروش در گیشه های بلیط فروشی به دست آورده است. هنوز نمی توان تبلیغات پنهان در لوگوی این فیلم را کشف کرد. با این حال یک همپوشانی بین جمجمه – ستون فقرات و گوش های میکی موزی وجود دارد و به همین دلیل است که گمان میرود یک تبلیغ پنهان این چنینی وجود داشته باشد. امروزه میکی موس را کمتر روی پرده سینما میبینیم نیز ولی دیزنی نهایت سعی خود را میکند که به صورت پنهان حضور این شخصیت مهم و تاثیرگذار را حفظ کند.
تبلیغات پنهان آمازون
این لوگو از سال 2000 به عنوان لوگوی جدید آمازون معرفی شد. یک تبلیغات پنهان خیلی خاصی در لوگوی آمازون وجود دارد که به صورت فلشی است که A را به Z متصل به نظر شما راز این تبلیغ پنهان در چیست؟؟ با اندکی تامل میفهمید منظور این است که شما هر چیزی را در آمازون پیدا می کنید. طراحی جالب این لوگو، بسیار بر تبلیغات پنهان این شرکت تاثیر خوب و مثبت ایجاد کرده و خیلی از افراد معتقدند که این لوگو در موفقیت های گذشته و کنونی آمازون تاثیر بسیاری داشته است.
در حالی که ساختن کمپین تبلیغاتی ممکن است یک چهارم سال طول بکشد، اما ساختن یک لوگو با طراحی خوب ممکن است سال ها طول بکشد. لوگو باشگاه اسپارتان، یکی از بهترین لوگو هاست. طراحی آن عالی است (هر چند خیلی ظریف نیست). در این لوگوی خلاقانه س نمونه از تبلیغات پنهان به چشم می خورد؟ آیا می توانید آن ها را حدس بزنید؟ 1- چهره جنگجو 2- ورزشکار گلف کار و 3- سرعت (نماد سرعت)
فدکس یکی از تبلیغات مخفی قدیمی محسوب می شود که البته خیلی خوب به این موضوع پرداخته است. در لوگوی فدکس یک فلش همراه با سرعت (X) نهفته است که به مخاطب می گوید که کالای شما در سریع ترین حالت ممکن به از مبدا مورد نظر به مقصد مورد نظر خواهد رسید.
نظر شما راجع به این نوع تبلیغات چیست؟ بدون شک هوشمندی و فکری که پشت آنهاست باعث تحسین است.