تبلیغات خلاقانه با تحلیل نمونه های موردی
- برند های موفق, برندسازی
- تیر 13, 1397
برند شما مشتریان را تحتتاثیر قرار میدهد و به عنوان بخشی از رابطه بی واسطه ای است که داستان اجتماعی جهان را شکل میدهد. به همین دلیل داستان برند قدرتمند برای موفقیت یک برند و برندسازی در بازار بسیار رقابتی اهمیت دارد.
اضافه کردن داستان برند به بازاریابی شما به انسانی کردن برندتان کمک میکند. با استفاده از این پنج مولفه اساسی داستانسرایی برند ، اصالت خود را با مشتریان خود مرتبط کنید.
ارزش برند با داستان آن مرتبط است. مزایایی که یک شرکت برای مشتریان خود فراهم میکند به چرا و چگونگی داستان برند ارتباط دارند. چه کسی هستید؟ ارزشهای شما چه هستند؟ چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند؟
داستان اصلی شما برای تبدیل شدن به یک ابر قهرمان در میان برندها چیست؟ به داستان برند به عنوان بیانیه استراتژیک شرکت خود فکر کنید که از آن برای ایجاد ارتباط و اجتماع با مخاطبین خود استفاده میکنید. یگانگی خود را پیدا کنید و یک روایت ۵۰۰ کلمه ای بسازید. بر روی تاریخچه برند و تکامل آن تمرکز کنید. اهداف آتی ، محصولات ضروری، خدمات و مزایا را توضیح دهید.
نقلقولهای مرتبط و جزئیات مربوط این روایت را با مصاحبهها، پستها ، کمپین ها و وب سایت شرکت یکپارچه کنید از قدرت داستان برند هوشمندانه استفاده کنید.
داستان برند
حقایق بازاریابی کلاسیک هرگز از بین نمیروند؛ مخاطبان هدف خود را بشناسید. این مفهومی فراتر از آمار جمعیتی است هرچند، هر دو بخشی از یک معادله هستند. مخاطبین شما مهم تر از آمار و ارقام هستند.شما نیاز دارید که به درستی آن ها را بشناسید.
با یک شخصیت شروع کنید. این شخص کیست ؟ به چه چیزی نیاز دارد؟ شخصیت تعریفشده به شما کمک میکند تا داستان برندتان را تکمیل کنید. بنابراین داستان درست را برای مخاطب هدف خود در زمان درست تعریف میکنید. شناخت مخاطبین هدف شما تضمین میکند که پیام شما به درستی به آن ها منتقل می شود.
نگاهی به مخاطبان کنونی و مخاطبان رقیب تان بیندازید. از ابزارهایی برای بررسی و جمعآوری اطلاعات برند و دیگر دادهها برای تجزیه و تحلیل احساسات در میان مخاطبین استفاده کنید. به این دقت کنید که چه محتوایی بهترین کیفیت را ارایه میدهد و ارتباطی بین افراد موثر و مخاطبین ایجاد میکند. این کار را با اطلاعات جمعیتی و دیگر اطلاعات کیفی مانند سن، مکان، درآمد، منافع و غیره ترکیب کنید. شما به بیش از یک شخصیت برای تکمیل داستان برند و دسترسی به اهداف خود دارید.
بیانیه ندهید. داستانها را تعریف کنید. در داستانسرایی برند، دادهها نقش حمایتی ایفا میکنند. دادن اطلاعات با اصالت به مقبولیت داستانها، تعامل با مخاطبین و تبدیل آنها به خریداران کمک می کند. برای مثال، هر عکس در صفحات اجتماعی نشنال جئوگرافیک می تواند یک داستان شخصی داشته باشد و همچنین ممکن است شامل داده هایی در مورد رانندگی و توصیه هایی برای محیطزیست و گونههای خاص باشد.
این عنصر، طیف وسیعی از احساسات و واکنشهای مخاطبان خود را تحریک میکند، از طنز تا تفکر عقلانی. هر چه بیشتر با مخاطبین خود تعامل داشته باشید، افراد بیشتری محتوا را دوست خواهند داشت که باعث میشود آنها مکث و فکر کنند.
بسیاری از کمپین های بازاریابی شامل موضوع و تم هستند ، اما آنها فراتر از یک استراتژی plug-and-play هستند. داستان برند قدرتمند کمپین هایی را سازماندهی میکند به طوری که آنها در داستانهای مخاطبان نقش ایفا میکنند.
تیمها به مخاطبان هدف خود باز میگردند و داستانهای آنها را به طور کامل تصور میکنند. آنها باید بپرسند که این کمپین خاص در کجا با داستان مخاطبان مطابقت دارد. چه نقشی ایفا میکند؟ در چه زمان به چه کسی میرسد؟ از طریق چه رسانه ای؟ سپس تیمها داستانسرایی خود را در چارچوب کمپین طرح ریزی می کنند. ممکن است مجموعهای از داستانهایی وجود داشته باشد که مخاطبان در طول زمان برای رسیدن به هدف نهایی دنبال میکنند، اما در نهایت کمکی به آنها نکند.
داستان برند
واضح است که باید داستان برند خود را شخصی سازی کنید. میتوانید امکانات یک اتاق هتل زیبا را با یک نمای وسیع در نظر بگیرید، اما داستانسرایی تان طولانی خواهد شد و زمانی به آن دست پیدا خواهید کرد که شخصی سازی شود.
تصور کنید که حداقل پنج درصد از مخاطبین خود را با داستان برند شخصی افزایش دهید. در یک نظرسنجی، یک هیات شامل بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده آنلاین، از ۲۳ تا ۶۵ سال، در سراسر ایالات متحده در گروه B ارزش اتاق یک هتل در زمانی که از عناصر شخصی سازی استفاده می کردند به ارزش ۱۳۳ دلار بود. در مقایسه با گروه A که ارزش ادراک شده ۱۲۵ دلار بود، در حالی که فاقد عناصر شخصی سازی بودند.
این پنج مولفه اساسی داستانسرایی برند قدرتمند، شرکت و خدمات شما را از رقابت خارج میکند. هیچکس نمیتواند این یک داستان را دو بار تکرار کند. داستان را منحصر به فرد و شخصی کنید. مخاطب هدف خود را فراتر از جمعیت شناختی بشناسید و از دادهها به عنوان نقش مکمل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کمپین ها نقشهای بزرگتری را در داستان مخاطب ایفا میکنند.
هرگز قدرت ایجاد ارتباط با مخاطبین خود را دستکم نگیرید. انسانها از ابتدا شروع به گفتن داستانها کرده اند و داستانسرایی قدرتمند برند تجاری هنوز کلید ارتباط، تبدیل و وفاداری است. در صورتی که قصد برندسازی برای کسب و کار خود را دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبان :09223896531