جملات کوتاه تبلیغاتی : 50 ایده از برند ها!
- تبلیغات اینترنتی, تبلیغات و بازاریابی
- آذر 5, 1398
داشتن یک محصول با کیفیت و یا ارائه خدمات عالی بدون استفاده از استراتژی بازاریابی مناسب برای ترویج آن محصول یا خدمات باعث موفقیت شما نمی شود. شما باید بتوانید به خوبی آن را ارائه کنید و از ترفندهای بازایابی برای موفقیت استفاده کنید. مزایای خود نسبت به رقیبان را به خوبی مشخص کنید و سپس به مشتریان اجازه دید تا درباره شما بیشتر بدانند. داشتن یک استراتژی بازاریابی راه خوبی برای به دست آوردن موفقیت در کسبوکار جدید تان است. ۶ توصیه بازاریابی زیر که توسط برخی از موفقترین مدیران ارائه شده اند، شروعی عالی برای هر شرکتی است که به دنبال افزایش مشتریان خود می باشد.
زمانی که یک محصول را تولید میکنید، باید دقیقا بدانید که چه کسی آن را میخرد و چگونه باید به بازار هدف ارائه شود. شما باید از استراتژیهای بازاریابی بسیار متفاوتی برای افراد ۱۲ تا ۱۶ ساله نسبت به افراد ۳۵ تا ۵۰ ساله استفاده کنید. این امری واضح است.
مرتبط بخوانید: 30 نکته و ترفند در آموزش بازاریابی آنلاین !
اما شما باید بیشتر از انواع آگهیهای تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطبین خود بدانید. شما همچنین باید بهترین روش ها برای استراتژی تبلیغات و یا محتوا به گروهی که میخواهید مورد هدف قرار دهید، بدانید. افراد زیر ۲۱ سال احتمالا با تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی جذب خواهند شد، در حالی که بعید به نظر میرسد که افراد بالای 40 سال علاقه زیادی به فضای مجازی داشته باشند.
مارک زاکربرگ در هنگام صحبت در مورد تبلیغات در فیس بوک میگوید: تبلیغات زمانی موثر عمل میکنند که با آنچه مردم در حال انجام آن هستند، هماهنگ باشد. و مردم در حال تلاش برای برقراری ارتباط با یک روش خاص در فیس بوک هستند. آنها اطلاعات را با دوستانشان به اشتراک میگذارند و در مورد آنچه که دوستانشان انجام میدهند، یاد میگیرند. بنابراین واقعا یک فرصت کاملا جدید برای نوع جدیدی از مدل تبلیغاتی درون فیسبوک وجود دارد.
به عبارت دیگر، شما میتوانید با هماهنگ کردن تبلیغ خود نسبت به آنچه که کاربران در حال حاضر تلاش میکنند در سایتهای خاصی انجام دهند، موفقیت بیشتری کسب کنید. بدانید که مخاطبین هدف خود را کجا پیدا خواهید کرد و برای چه چیزی از یک پلتفرم استفاده میکنند و سپس استراتژی تبلیغات خود را با مواردی که به دست آورده اید هماهنگ کنید.
اگر خودتان در مورد مزایا و معایب محصول خود آگاهی نداشته باشد، نمیتوانید دیگران را متقاعد کنید که از محصول شما استفاده کنید. همه چیز را در مورد محصول خود حتی کاستیها و ضعفهای آن را بشناسید.
شما به طور اجتنابناپذیری مورد سوال قرار خواهید گرفت و به ناچار نارضایتی هایی وجود خواهد داشت. بدترین چیزی که تیم بازاریابی شما میتواند انجام دهد این است که به علت نداشتن پاسخ مناسب غافلگیر شود. اولین قدم آموزش همه افراد در تیم بازاریابی شما باید آشنا کردن آنها با محصولی باشد که برای آن تبلیغ میکنند. آنها را به پاسخ دادن به سوالات احتمالی به خصوص سوالات سخت وادار کنید.
علاوه بر این، شما باید یک دیدگاه یا رسالت مشترک برای شرکت خود داشته باشید.
Jack Ma، بنیانگذار علی بابا، ادعا میکند که “علی بابا یک اکوسیستم است که به تجارتهای کوچک کمک میکند رشد کنند.”
شرکت او هدف بزرگتری از به دست آوردن پول یا رشد زیاد دارد و آن هدف کمک به رشد کسب و کارهای کوچک است. ایجاد یک هدف یا رسالت مشابه برای شرکت شما میتواند به حفظ شما و تیم تان در تمرکز برای رسیدن به اهدافتان کمک کند.
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
Taso Du Val، مدیر عامل و یکی از موسسین شبکه استعداد موفق Toptal، بر اهمیت سرمایهگذاری بر روی افراد با انگیزه و باهوش، بدون توجه به شغل خاص تاکید میکند.
بنا به گفته Du Val، تیم شما محصول شما را تعیین میکنند.
به عبارت دیگر، یک محصول بزرگ را نمی توان بدون داشتن تیم بزرگ ایجاد کرد. هم چنین نمی توان بدون داشتن تیم بزرگ آن را ارتقا و توسعه داد.
زمان و تلاش خود را صرف ایجاد یک تیم بازاریابی متشکل از افراد باهوش و با انگیزه کنید. شما میخواهید کارمندانی را انتخاب کنید که در کار خود فعال هستند، نه فقط انجام وظیفه می کنند. دقت کنید که افرادی که با شما کار میکنند همیشه به آینده محصول شما توجه کنند و یک قدم جلوتر باشد.
توصیه بازاریابی
قیمتگذاری یکی از قدرتمندترین ابزار در استراتژی بازاریابی شما است، اما بسیاری از مردم اهمیت آن را نادیده می گیرند. قبل از اینکه قیمتگذاری را مشخص کنید، تصمیم بگیرید که با قیمتگذاری محصول چه پیامی را انتقال خواهد داد.
داشتن قیمت بالاتر به این معنی است که شما احتمالا تعداد کمتری خواهید فروخت، اما قیمت بالا میتواند نشان دهنده ی کیفیت بالای یک محصول باشد. قیمتهای پایین به شما این امکان را میدهد که بر بازار ویژهای مسلط شوید و رقابت را تضعیف کنید، اما قیمتهای پایین همچنین میتواند منجر به سود کم در کوتاهمدت شود.
Elon Musk اظهار داشتهاست که برند فقط یک ادراک است و ادراک در طول زمان با واقعیت تطبیق پیدا خواهد کرد. برند تنها یک برداشت جمعی است که برخی درباره محصول دارند.
قیمتگذاری میتواند یکی از بزرگترین روشهایی باشد که بر این ادراک تاثیر میگذارد. تصمیم بگیرید که دوست دارید برند شما چه احساسی در مشتریان ایجاد کند و سپس قیمت گذاری خود را براساس آن تنظیم کنید.
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
فکر کردن به شکایات به عنوان “چیزی که باید با آنها برخورد کنید” را متوقف کنید. در عوض، به هر شکایت مشتری به عنوان یک فرصت منحصر بفرد فکر کنید. هرگز اجازه ندهید مشتری با نارضایتی شما را ترک کند. شما این شانس را دارید که ذهنیت خود را در مورد این تجربه خاص و محصول تان به عنوان یک کل تغییر دهید و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید.
بیل گیتس، موسس مایکروسافت میگوید: مشتریان ناراضی شما بزرگترین منبع یادگیری شما هستند.
اگر به هر شکایت مشتری به عنوان یک فرصت برای ارتقا فکر کنید، قادر خواهید بود به طور مناسبتر و بهتر با آن ها برخورد کنید.
رسیدگی به شکایات باید به سرعت و به طور مثبت انجام شود. یک تجربه بد میتواند برند شما را برای همیشه نابود کند و به احتمال زیاد شما نمیخواهید یک تجربه بد به خاطر از دست دادن کنترلتان برای مشتریان ایجاد کنید.
با رسیدگی خوب به یک شکایت، شما میتوانید یک مشتری بسیار وفادار را به دست آورید. یک تعامل مثبت و یک عذر خواهی میتواند یک راه عالی برای ایجاد اعتماد به برند شما باشد. این تجربه به مشتری اطمینان میدهد که دوباره خرید کند و میداند که اگر اوضاع برای اولین بار به خوبی پیش نرود، شما حتما کمک خواهید کرد.
مرتبط بخوانید: خدمات بازاریابی چیست؟
تولید محتوا یکی از مهمترین راهها برای معرفی شرکت شما در دنیای کنونی است. چه با ایجاد یک وبسایت، یک حساب اینستاگرام، یا استفاده از ویدئو استفاده از محتوا برای بازاریابی محصول تان میتواند بسیار مفید باشد.
با این حال، همه شروع به استفاده از بازاریابی محتوا میکنند و مشتریان بیشتر از قبل با تبلیغات و محتواهای مختلف مواجه می شوند. بنابراین، باید مطمئن شوید که محتوای شما با حفظ کیفیت بالا، برجسته است.
طبق گفته استیو جابز موسس اپل، بازاریابی در مورد ارزشها است. این یک دنیای پر سر و صدا و پیچیده است، و ما قصد نداریم به شانس تکیه کنیم تا مردم زیادی درباره ما بدانند. بنابراین ما باید واقعا در مورد آنچه میخواهیم که مشتریان در مورد ما بدانند، کاملا روشن باشیم.
تولید محتوا راهی است برای برندسازی است و شما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبین شما از آنچه که میخواهید آگاهی دارند. محتوای بد میتواند حتی از نداشتن محتوا هم برای برند شما بدتر باشد. اگر کسی یک متن نامناسب را یکبار در سایت شما بخواند، به احتمال زیاد دورباره به سایت شما مراجعه نمی کنند. به همین ترتیب، اگر عکسهای اینستاگرام شما جذاب نباشند، میتوانید انتظار آنفالو سریع را داشته باشید.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
این شش توصیه بازاریابی فقط بخش کوچکی از استراتژی بازاریابی هستند. با این حال، آنها مکان خوبی برای شروع شرکتهای جدید هستند. دستپاچه نشوید، و زمانی که شک دارید، متخصصان زیادی وجود دارند که میتوانید با آنها مشورت کنید. اگر در مورد بازایابی اینترنتی محصول و خدمات خود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مجموعه پنتازوم در ارتباط باشید. این مجموعه تا رسیدن کسب و کار شما به موفقیت همراهتان خواهد بود.
اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود طرح بازاریابی حرفه ای ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531
منبع: فوربس