تبلیغات خلاق مواد غذایی
- برند های موفق, برندسازی, طراحی و گرافیک
- اردیبهشت 23, 1396
در دنیای کنونی تجارت که رقابت ها بر سر تولید و کسب مشتری بالاست. داشتن یک برند فوق العاده و خوب نیازمند داشتن طرح قوی، تلاش بسیار زیاد و هوشمندی است. امروز به شما نکاتی خواهیم آموخت که به شما کمک میکند برند خود را ساخته ، آن را تقویت کرده ، به بقیه بشناسانید و نهایتا آن را به جایگاه بالایی رسانده و یک برند فوق العاده بسازید .
زمانی که قصد دارید برند خود را بسازید , ضروری است که در مورد همه چیز از لوگو گرفته تا طرح رنگی و خط برچسب (تگ لاین) فکر کنید . شما همچنین باید یک نام برند زیبا و شیک , شعار قوی , سیستم پشتیبانی کارامد , و همه الزامات قانونی مانند گرفتن نشان علامت تجاری را مد نظر داشته باشید .
مرتبط بخوانید: چطور برای برند خود شعار تبلیغاتی مناسب بنویسیم؟
البته موارد فوق تنها شروع کار برندینگ است. برای تکمیل این فرایند و داشتن یک برند فوق العاده 9 نکته را برای شما در نظر گرفته ایم که به اطلاعتان میرسانیم :
1.توجه کنید که مردم شما را چگونه میبینند؟
پاول برونسون از فعالان مطرح در زمینه برندینگ مینویسد: “نکته جالب در مورد برند شما این است که برند و کسب و کار شما در واقع آن چیزی نیست که شما میگویید , بلکه دقیقا همان چیزی است که دیگران میگویند “. بنابراین , اولین جایی که در ساخت و رشد برند شما آغاز میشود و میبایست در نظر بگیرید این است که بدانید مردم درباره برند و کسب وکار شما چگونه فکر میکنند .”
او اضافه میکند که میتوانید به نحوه نگرش دیگران به برندتان پی ببرید : ” خود را در گوگل جستجو کنید , گروه تمرکز ( از دوستان نزدیک ) را ایجاد کنید , یا از یک کارشناس کسبوکار بخواهید که یک آنالیز 360 درجه از شما انجام دهد . ما این کار را همواره انجام میدهیم و به این نتیجه رسیدیم که بسیار موثر است .”
2.پلتفرم (بستر) آنلاین خود را ایجاد کنید .
جف بولاس وبلاگ نویس , نویسنده , استراتژیست توصیه میکند که شما پلتفرم آنلاین خود مثل یک وبلاگ یا وب سایت را راه اندازی کنید , سپس محتوای خود را تقویت کرده و با مخاطبین خود در شبکههای اجتماعی ارتباط برقرار کنید .او اضافه میکند : از برنامه های اینستاگرام، پینترست، فیسبوک، توئیتر استفاده کنید. ببینید که کدام شبکه اجتماعی در پیشبرد اهداف شما برای داشتن یک برند فوق العاده موثرتر است و بر روی آن شبکه تمرکز بیشتری داشته باشید .”
مرتبط بخوانید:شعار تبلیغاتی در برند سازی
یک راز مهم : منتظر نباش کامل باشی ، بدون از دست دادن زمان کارت را شروع کن .
در اینجا چند توصیه به شما میکنیم که برای داشتن یک برند فوق العاده دارای اهمیت هستند :
-صادق باشید
-لحن منحصر به فردی داشته باشید
-یک لیست ایمیل ایجاد کنید
-برای برند خود یک طرح به یاد ماندنی درست کنید
-یک شعار خوب و شیک ایجاد کنید که ماموریت و هدف شما را بیان میکند
-مشتریان خود را حمایت کنید
-همچنین فراموش نکنید که از قدرت بازاریابی محتوا ، وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید .
3.برند خود را با هر کاری که میکنید پیوند دهید .
برندینگ باید بخش بزرگی از هر کاری که انجام میدهید باشد . آن را باید به نوعی به زندگی خود گره بزنید . این کار فقط نباید در لباسهایی باشد که شما میپوشید باشد ، بلکه در تمام فعالیتهای که با دوستان و همکاران خود انجام میدهید میباشد . برند شما باید نشان دهد که شما چه نوع شخصیت و طرز فکری دارید .
به عنوان مثال , برند من همیشه به کارآفرینان کمک میکند . زمانی که من در شبکههای اجتماعی مطلبی میگزارم , سعی میکنم همان فردی باشم شما آن ذهنیت را در مورد من دارید و در موردم در اینترنت اطلاعاتی خوانده اید .همیشه سعی کنید همان کسی باشید که واقعا هستید .
مرتبط بخوانید :تبلیغات برند اسباب بازی لگو
4.سازگار باشید .
به عنوان یک مشتری , به برندهایی فکر کنید که به آنها وفادار هستید . این نکته مثبتی است که آنها اعتماد شما را جلب کردهاند چرا که کالا و خدمات با کیفیتی ارائه میدهند و قابلاعتماد هستند و از همین نکته برای داشتن یک برند فوق العاده درس های بزرگی میتوانید بگیرید . برای مثال شرکت زاپوس به ارایه خدمات برتر مشتری معروف است ، یا شرکت دراپ باکس امضای دست نوشته اش را بر روی لوگوی جعبه آبی بر روی تمام پیغام هایش قرار میدهد .
همان گونه که میبینیم سازگار بودن تا چه میزان برای ارتقای برند شما مهم است . حنا فلیشمن در هاب اسپات میگوید : ” تمام ارتباطات و بازاریابی های شما باید داستان برند شما را بازگو کند .”
5. سعی نکنید همه را از خود راضی نگه دارید .
سالها پیش در یک کنفرانس بازاریابی , دوستم جاناتان لانگ از مرکز Market Domination Media به من گفت که ” شما هرگز به دنبال آن نباشید که همه را راضی کنید , بنابراین سعی کنید ماهیت خود را برای خواسته های هر کس تغییر ندهید . یاد بگیرید که بهترین برند ممکن برای یک مجموعه خاص از مشتری ها باشید .برای من به عنوان یک صاحب کسب و کار حتی قابل تصور هم نیست که تلاش کنم و همه را از خود راضی نگه دارم .
6.از اینکه خودتان باشید نترسید .
حتی اگر این به معنای گفتن چیزهایی است که هیچکس دیگری نخواهد گفت . به خاطر داشته باشید که وظیفه شما در کسبوکار این نیست با روش های غیر حرفه ای به دنبال فروش بیشتر باشید ، بلکه وظیفه شما در کسبوکار رشد کردن و تبدیل شدن به یک برند فوق العاده است.
مرتبط بخوانید : نام برند و راهنمای جامع انتخاب آن
7.ارزش ایجاد کنید .
شما باید از هر طریق ممکن ارزش ایجاد کنید . لازم نیست که شما همانند اپل محصول فوقالعادهای داشته باشد . حتی برندهای پایینتر مانند ایکیا ارزش بسیاری برای مشتریان خود ایجاد میکنند .
زمانی که به ارزشی که میتوانید اضافه کنید فکر میکنید , سوالاتی مانند موارد زیر را از خود بپرسید :
چه چیزی محصول , سرویس و شرکت شما را از رقبای شما متمایز میکند ؟
شما چه ارزشی را ایجاد میکنید و با ارزش ایجاد شده از طرف رقیبانتان چه تفاوتی دارد ؟
این مزایا چگونه به احساسات مشتریان شما نفوذ میکنند ؟
آیا چیزی که من برای مشتری تولید میکنم , ارزش کافی برای پولی که از او میگیرم ایجاد میکند ؟
آیا برند من همگام با نحوه بازاریابی من میباشد ؟
8.با برند های قوی در ارتباط باشید .
شاما هایدر بنیانگذار و مدیر عامل بازاریابی موسسه Marketing Zen میگوید:” برند شما از طریق ارتباط شما با دیگر برندها, تقویت یا تضعیف میشود. برای داشتن یک برند فوق العاده همواره سعی کنید با برند هایی جوینت شوید که برند شما را با خود به بالا بکشند .”
شما میتوانید با این سه حرف C موارد فوق را پیگیری کنید :
Company شرکت
College کالج
Colleagues همکاران
به عنوان مثال شما میتوانید در وبلاگ یا خبر نامه شرکت یا گروه های فارغ التحصیل هم دانشگاهی هایتان اقدام به محتوا نویسی کنید.
مرتبط بخوانید: معرفی برند های سبز رنگ معروف
9.در مورد برند خود هوشیار باشید .
پس از بکار گیری موارد فوق الذکر , شما میتوانید با استفاده از برخی تکنیکهای زیر که کمتر مرسوم هستند به معروف شدن بیش از پیش برند خود دست یابید :
تنظیم یک برنامه ارجاع .
طراحی یک اینفوگرافیک .
ارائه محتوای مدل اینترنتی کسب و کار(freemium )
شراکت با کسب و کارهای محلی .
تبلیغات کسب و کارتان را بر روی اتومبیل خود بچسبانید .
یک رقابت در شبکه های اجتماعی برگزار کنید .
یک پادکست را بر روی سایت یا وبلاگ خود قرار دهید .
به ایده کمپین بازاریابی مجدد هم فکر کنید .
امیدواریم از مطلب امروز ما در مورد چگونگی داشتن یک برند فوق العاده بهره های لازم را برده باشید ما برای برند سازی، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره ما استفاده کنید، از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم. شماره پشتیبان : 09223896531
منبع :entrepreneur