14 راه کاربردی برای افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام
- آموزش اینستاگرام, تبلیغات اینترنتی, کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- بهمن 22, 1396
تولید محتوا واقعا چیست!؟ شاید اولین چیزی که با شنیدن کلمه ی تولید محتوا به ذهن شما برسد، ترجمه ی متن، تولید مقاله و یا همان تولید متن نوشتاری باشد!
اما در واقع دنیای جذاب و شگفت انگیز تولید محتوا فقط این نیست!
با تولید محتوا می توانید ارتباط ایجاد کنید! تولید محتوا یعنی خلق یک شیوه ی ارتباط با استفاده از یک سری از ابزار برای رساندن پیام.
ممکن است از ابزار و روش های مختلفی برای ایجاد ارتباط استفاده کنید.
این ابزار می تواند صدا، عکس، ویدئو، نقاشی و … باشد.
ممکن است این محتوا همیشه هم به صورت دیجیتالی و یا در شکل مقاله ی منتشر شده در یک سایت نباشد.
مثال هایی از این نوع محتوا انواع کاتالوگ ها و مجلات چاپی، بیلبوردها و تراکت ها هستند.
اما از آن جایی که کار تخصصی ما در پنتازوم خلق محتوا در حوزه دیجیتال است، در این نوشته قصد داریم به همراه هم به صورت اختصاصی به محتوا در فضای مجازی بپردازیم.
در این مقاله با هم بررسی می کنیم :
1- انواع تولید محتوا 2- تولید محتوا و ارتباط آن با فرآیند بازاریابی و فروش |
.
انواع تولید محتوا
تولید محتوای متنی : از این نوع محتوا در تولید مقاله های سایت ها، نوشتن توضیحات محصول، تولید کپشن های اینستاگرام و خلاصه هر جایی که نیاز به نوشتن باشد استفاده می شود. معمولا این نوع محتوا با ترکیب محتواهای دیگر به خصوص عکس ها، اینفوگرافی ها و.. جذابیت لازم برای جذب مخاطب شما را خواهند داشت.
تولید محتوای پادکست : منظور ما از پادکست، محتوای صوتی است. شاید شما هم به شنیدن داستان های صوتی علاقه مند باشید. شاید هم آموزش های مختلفی که سایت های مختلف در قالب توضیحات شفاهی به صورت یک فایل ضبط شده تولید کرده اند، دیده (شنیده ) باشید. :)) . منظور ما از پادکست همین فایل های صوتی هستند که می توانند شامل هر موضوعی باشند.
با یک صدای دلنشین و محتوای جذاب و حرفه ای، پادکست ها از دلنشین ترین انواع محتوا هستند که خیلی هم کارآمدن.
تولید محتوای گرافیکی : بنرهای سایت. عکس نوشته ها. همه ی تصاویر اینفوگرافی ، پروموشن های تبلیغی که به شکل گرافیکی تهیه می شوند، همه و همه از این دسته هستند. این نوع محتوا هم در کنار متن
موشن گرافی : نوعی ویدئو که در آن از تصاویر متحرک استفاده می شود. تولید موشن گرافیک نیاز به دوربین، نور، فیلمبرداری، بازیگر و … ندارد. بلکه با استفاده از رنگ های جذاب، تصاویر گرافیکی متنوع و خلق افکت هایی که می توانند به راحتی مخاطب را به خود جذب کنند ایجاد می شوند. (برای توضیحات بیشتر مراجعه کنید به مقاله موشن گرافی چیست؟! ) :))
تولید محتوای ویدئویی : تولید ویدئو یکی از بهترین شیوه هایی است که می توانید ایجاد ارتباط کنید.
.
تولید محتوا و ارتباط آن با فرآیند بازاریابی و فروش
بعد از انجام مراحل اولیه راه اندازی کسب و کارتان (مراحل اجرایی اولیه راه اندازی کسب و کار 1- انتخاب یک نام مناسب 2- طراحی لوگو 3- ساخت حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و بالاخره 4- طراحی سایت ) حتما شما هم به فکر محتوای خوب و هدفمند افتاده اید. محتوا قرار است کاری کند که اولا دیده شویم و ثانیا بتوانیم با این محتوا با مشتریان ارتباط برقرار کنیم. حالا با هم ببینیم این تولید محتوا برای کسب و کارمان چه مراحلی دارد؟ 1- تکمیل اطلاعات اصلی و اساسی سایت که باید توسط خود شما انجام شود. این موارد شامل تمامی اطلاعات صفحات تماس با ما، درباره ی ما، قوانین و مقررات شما، سوالات متداول مشتریان و اطلاعات صفحه ی اصلی سایت است. ممکن است برای بعضی از مکان های سایت نیاز به طراحی بنرها و عکس های گرافیکی داشته باشید. در حالی که محتوای بعضی دیگر (مانند صفحه ی درباره ی ما) بیشتر به صورت متن است. هر چه که باشد نکته ی مهم این است که در مرحله ی اول تمامی بخش های سایت را تکمیل کنید. در غیر این صورت فروش نخواهید داشت. 2- نوبت برنامه ریزی برای بخش وبلاگ شماست. از همان ابتدای مقاله هم گفتیم هدف ایجاد محتوا ایجاد ارتباط است. حالا وقت آن رسیده که خودی نشان بدهید. از طریق انتشار محتوای با کیفیت در بخش وبلاگ می توانید بازاریابی محتوا کنید. (توضیح مهم! : قبل از این که شروع به تولید محتوا برای وبلاگ کنید، لازم است برای آن برنامه ریزی کنید! تعداد محتوا/ کلمات کلیدی و اولویت بندی موضوعات واقعا اهمیت دارد) سوال : آیا اگر سایت من فروشگاهی است، باز هم باید بخش وبلاگ را فعال نگه دارم؟ قطعا بله. صرف نظر از نوع فعالیت و نوع سایت شما وبلاگ یک ابزار قدرتمند در هدایت مشتری به سایت است. و چه چیزی بهتر از مشتریان بالقوه که شاید دنبال پاسخ سوال خود در حوزه کاری شما هستند؟ 3- در این مرحله باید شروع به بررسی نتیجه و نحوه مراجعه بازدید کنندگان به سایتتان باشید. چه کلمات کلیدی بیشترین بازخورد را دارد؟ کدام صفحات سایت بیشتر بازدید شده اند؟ نرخ ماندگاری بازدید کننده ها در سایت چقدر است؟ و مشتریان واقعا دنبال چه چیزی هستند؟ 4- زمان تبلیغات رسیده است! روش های فوق العاده ای وجود دارد که می توانید به کمک آن ها بازدید سایت را افزایش دهید. رپورتاژ، تبلیغات بنری، تبلیغات متنی در سایت های پر بازدید، تبلیغات در شبکه های اجتماعی بخشی از این روش ها هستند که به فروش شما کمک می کنند. |
نکات مهم در تولید محتوا
برای تولید یک محتوای ارزشمند باید چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید.
1- اول در نظر بگیرید قرار است برای چه مخاطبی این کار را انجام بدهید. این موضوع مشخص می کند چه روند، لحن و شکلی برای محتوا باید در نظر بگیرید.
2- قرار است برای کجا محتوا تولید کنید؟
جواب دادن به این سوال مشخص می کند که از کدام یک از انواع محتوا که در بخش اول توضیح دادیم باید استفاده کنید.
چند مثال ساده در این زمینه :
طبیعی است که مقالات طولانی نوشتاری محتوای مناسبی برای اینستاگرام نیست.
اگر قرار است برای سایت تولید محتوا کنید باید قبل از شروع کار برای کلمه های کلیدی مناسب برنامه ریزی کنید.
برای ایجاد محتوا در حساب توئیتر باید از جملات کوتاه و جذاب استفاده کنید.
چطور محتوای استاندارد تهیه کنیم؟
نکته مهم دیگر استانداردهای است که هر مکانی در فضای مجازی برای محتوا دارد.
برای تولید محتوای سایت باید اصول سئو در تولید محتوا را رعایت کنید. سئو به زبان ساده یعنی محتوا را باب میل موتورهای جستجو تهیه کنید!
سئو در عین این که اصول پیچیده و تخصصی دارد، مفهوم ساده ای دارد! گوگل دوست مشتری شماست. همیشه میخواهد اطمینان داشته باشد، بهترین نتیجه را نمایش می دهد. بنابراین یک سری اصول و قواعد دارد که برای دیده شدن باید آن ها را رعایت کنیم.
این یعنی تسلط تولید کننده محتوای سایت تنها به اصول نگارش کافی نیست! طراحی و تولید یک محتوای حرفه ای به ما کمک می کند که برنده باشیم!
تنها در صورت رعایت قوانین گوگل در نتایج جستجو نمایش داده می شوید.
و اصولا مگر جز این است که همه ی فرآیند ایجاد یک محتوا برای دیده شدن است؟! گفتیم همه ی این کارها را انجام میدهیم تا ارتباط برقرار کنیم. همه ی ما عاشقِ دیده شدن هستیم.
سوال : ممکن است چند مثال از استاندارهای محتوا بزنید؟
نمونه استاندارها در سایت : اگر قرار است برای سایت تولید محتوا کنید فقط روان نوشتن کافی نیست. باید استانداردهای های سئو در نشر و آماده سازی یک محتوا را رعایت کنید. این استاندارها شامل انتخاب عنوان خوب استفاده درست از کلمات کلیدی در مقاله، درج تصاویر مرتبط، پرکردن متا مربوط به تصاویر، درج مناسب محتوای تایتل ها و .. است.
نمونه استاندارد در اینستاگرام : اگر قرار است یک ویدئو در اینستاگرام برای مخاطب به نمایش بگذارید باید مطابق استاندارهای اینستاگرام این ویدئو را بسازید. منظور از استاندارها به طور مثال سایز مناسب است. بهترین ابعاد برای نمایش محتوا در اینستاگرام به صورت مربعی است. البته این که برای کدام بخش از اینستاگرام محتوا درج می کنید هم در سایز اهمیت دارد. اگر نیاز به اطلاعات کامل در خصوص سایز مناسب پست در اینستاگرام دارید یک مطلب کامل و جدا برای شما تهیه کردیم.
خدمات تولید محتوا پنتازوم
چه مواردی را ارائه می دهیم؟
پنتازوم تمامی مواردی که در بخش انواع تولید محتوا برای شما توضیح دادیم را تولید می کند.
به چه کسب و کار هایی خدمات ارائه می دهیم؟
شما در چه رشته ای فعالیت دارید؟ در هر زمینه ای که تخصص داشته باشید، در کنار شما هستیم تا مخاطبانتان را تبدیل به مشتری کنیم.
برخی از نمونه های تولید محتوا توسط پنتازوم
.
چطور سفارش بدهیم؟ |
از مشاوره ی رایگان پنتازوم استفاده کنید. با هم بررسی می کنیم:
1- شما چه محتوایی نیاز دارید؟
2- این محتوا را برای کجا نیاز دارید؟
3- چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما بیشترین بازخورد را دارد؟
4- چطور بهترین بازخورد را از محتوا داشته باشید؟
5- چه تعداد محتوا نیاز دارید؟
پس از مشخص شدن این موارد شما می توانید سفارش خود را ثبت کنید. در صورتی که نیاز دارید ما با شما برای مشاوره تماس بگیریم این فرم را پر کنید:
چطور میتوانیم یک تولید کننده ی محتوا باشیم؟!
اگر به کار جذاب تولید محتوا علاقه مند هستید، می توانید از دوره های آموزشی پنتازوم در این زمینه استفاده کنید. کارگاه های آموزشی ما با ظرفیت محدود و به صورت تخصصی برای آموزش شما برگزار می شود.
هدف از این آموزش ها به صورت خلاصه در چند بخش :
1- آشنایی شما با اصول و مقدمات انواع محتوا (متنی _ پادکست _ ویدئویی _ گرافیکی _ موشن گرافی )
2- آشنایی با ابزارهای کارآمد در زمینه ی محتوا (مانند سایت های گرافیکی / تبدیل انواع فرمت های محتوا به یکدیگر و چگونگی استفاده از آن ها/ دروس مقدماتی فتوشاپ برای ویرایش تصاویر که معمولا در متن مقالات به کار می روند. معرفی و آموزش کار با نرم افزار ادیت ویدئو)
3- سئو پایه در محتوای سایت ( برای تهیه ی محتوای سایت باید حتما به این بخش مسلط باشید.)
4- نحو ه ی تیتر گذاری برای مقالات و معرفی روش هایی که به افزایش کلیک منجر می شوند.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره در زمینه ی محتوا دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531 و یا به صورت مستقیم در تلگرام پیام ارسال کنید.
عسل رستمی
واقعا این روش ها به فروش بیشتر هم منتهی میشه؟
لیلی آزاد
سلام. با این روش ها 100% بازدید سایت شما بالا میره. وقتی بازدید بالاتر میره یعنی خدمات و محصولات شما معرفی میشود. پس احتمال فروش هم بالا می رود. این که قیمت گذاری شما چطور هست؟ چطور پاسخ مشتری تون رو میدین که مجاب به خرید میشه و خدمات پشتیبانی شما چطور هست و.. هم طبیعتا روی فروش تاثیرگذار هست.
علی بهنام
چقدر طول میکشه تا شروع یک پروژه؟
لیلی آزاد
پروژه تولید محتوا؟ از زمانی که کارفرما دقیقا مشخص کند که چی لازم هست، نهایتا 2-3 روز کاری استارت کار انجام میشه.
میرایی م
سلام. در مورد محتوای استاندارد سایت سوال داشتم. مثلا آیا شرکت های تولید کننده محتوا برای هر موضوعی نیروی متخصص دارند؟؟ محتوای پزشکی و .. موارد این چنین رو چطور مدیریت می کنند؟
لیلی آزاد
سلام.
1- اول این که محتوا به تایید کارفرما میرسد.
2- محتوای سایت و.. همیشه و در هر کسب و کاری باعث افزایش بازخورد، تماس ، سوال و.. برای اون حوزه کاری میشود. توصیه های عمومی در حوزه پزشکی جای تجویز پزشک رو نمی گیرند.
مونا ایراندوست
سلام. در مورد این که چطور میتونیم تولید کننده محتوا باشیم راهنمایی می کنین؟ اگر بخواهیم با شما همکاری کنیم به چه صورت هست؟ ممنونم.
لیلی آزاد
سلام. شما میتوانین برای آموزش و اطلاع از دوره ها با ما تماس بگیرید. 09223896531
در صورتی که در کار تولید محتوا تجربه یا تخصص دارید رزومه تون رو از طریق همین شماره تلگرام بفرمایید. سپاس