قیف بازاریابی (Marketing Funnel) + [مثال]
- تبلیغات و بازاریابی
- اردیبهشت 20, 1399
SEM چیست ؟! SEM مخفف search engine marketing به معنای بازاریابی موتورهای جستجو است که شامل وظایفی می باشد که به موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کمک میکنند که یک وب سایت را پیدا و رتبهبندی کند. به عبارت دیگر، این کارهایی است که میتوانید انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در نتایج موتور جستجوی نمایش داده می شود زمانی که شخصی اطلاعات مربوط به کسبوکار شما را جستجو می کند.
اساسا دو روش برای استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو وجود دارد:
SEO ( بهینهسازی موتور جستجو ) برای جستجوی ارگانیک: SEO یک روش رایگان SEM است که از تکنیکهای مختلفی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک آنچه وب سایت شما و صفحات وب در آن هستند استفاده میکند تا آنها را بتواند به جستجوگرهای وب تحویل دهند. این تکنیکها عبارتند از مواردی مانند استفاده از عنوانها، کلمات کلیدی، و توصیفات در یک وب سایت و متا تگ های صفحه وب، ارایه محتوای مرتبط با موضوع، استفاده از برچسبهای مختلف (به عنوان مثال <H3></H3> ) و لینک به منابع آنلاین کیفیت.
PPC (بازاریابی جستجو پرداختی): PPC (هزینه برای هر کلیک) شامل پرداخت به موتورهای جستجو برای نمایش تبلیغات وب سایت شما در نتایج جستجو است. به عنوان مثال، برنامه Google Adwords تبلیغ شما را در بالا یا سمت راست صفحه نتایج جستجو نشان خواهد داد (جایگذاری به عوامل زیادی از جمله کلمات کلیدی و کیفیت تبلیغ بستگی دارد). گوگل همچنین آگهیهای شما را در وب سایتهایی که برنامه Adsense را اجرا میکند، تغذیه میکند. انواع دیگری از بازاریابی PPC مانند تبلیغات فیس بوک وجود دارد. در تبلیغات PPC، هر بار که کسی روی پیشنهاد شما کلیک میکند باید هزینه بپردازید. جستجوی پولی با جستجوی ارگانیک متفاوت است، به گونه ای که باید هزینه ای بپردازید تا سایت شما در پیشنهاد بالاتری در نتایج جستجو نمایش داده شود.
مرتبط بخوانید: بهبود سئو محتوا : 9 ترفند فوق العاده که باید بدانید!
بنابراین بهترین روش SEM چیست؟! بسیاری از مردم میدانند که نتایج جستجو پرداختی در مقابل طبیعی قرار دارند و اغلب به گزینههای جستجوی طبیعی اولویت میدهند. از طرف دیگر، اگر وب سایت شما در صفحات بعدی نتایج جستجو نشان داده می شود؛ ممکن است شانس بهتری در استفاده از PPC داشته باشید تا دیده شوید.
از آنجا که PPC هزینه دارد، ممکن است استفاده از آن را برای اقلامی که میفروشید در نظر بگیرید، چرا که ترویج یک پیشنهاد مجانی یا وبلاگ به نفع شما نیست. با این وجود، بسیاری از مردم به طور موفقیت آمیزی از بازاریابی PPC استفاده کردهاند. صرفنظر از اینکه شما از PPC استفاده میکنید یا نه، شما باید از تاکتیکهای SEO استفاده کنید چون این روش رایگان است و نتیجه بخش نیز است.
SEM چیست
SEO : اگرچه شما نمیخواهید به تنهایی بر روی موتورهای جستجو تکیه کنید تا مشتریان و مخاطبان خود را به دست بیاورید، آنها نیز نباید نادیده گرفته شوند. استراتژیهای سئو رایگان هستند و موتورهای جستجو همیشه در حال پردازش و رتبهبندی وب هستند، بنابراین به آنها کمک میکند تا وب سایت شما را پیدا کنند.
مرتبط بخوانید:سئو در تولید محتوا : 40 نکته و ترفند ضروری
اولین قدم، استفاده از عنوانها، کلمات کلیدی، و شرح در کد متاتگ است. این همان چیزی است که موتورهای جستجو برای یاد گرفتن و رتبهبندی وب سایت شما میخوانند. محتوای front-side شما نشان میدهد که بازدیدکنندگان سایت شما نیز باید عناوین و کلیدواژه ها را داشته باشند، چون موتورهای جستجو این را نیز بررسی میکنند.
رتبهبندی وب سایت تنها از آنچه که در وب سایت شما وجود دارد، حاصل نمیشود. گوگل، موتور جستجو شماره یک که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد، از عوامل دیگری برای رتبهبندی وب استفاده میکند.
چیزهایی مثل فعالیت رسانههای اجتماعی شما، حضور در سایتهای دیگر از طریق مصاحبه یا وبلاگ نویسی، و یا استفاده به عنوان منبع در سایت های دیگر که همگی رتبه شما را در چشمان گوگل افزایش میدهند.
خدمات مرتبط : بازاریابی در اینستاگرام
با این حال، تلاش برای بازی کردن با سیستم، همانطور که در بسیاری از سالها متداول بود، و گوگل به طور خاص برای توقف آن عمل میکرد، میتواند به رنکینگ شما آسیب برساند. بنابراین مطمئن شوید که SEO را قبل از استفاده از آن در استراتژی بازاریابی موتور جستجو به خوبی درک میکنید.
جستجوی پولی: فایده جست و جوی پولی این است که میتوانید وب سایت خود را در صفحات اول در گوگل و دیگر موتورهای جستجو ثبت کنید. با این حال، نشان دادن تنها بخشی از فرآیند است. شما باید تبلیغی ایجاد کنید که نه تنها منجر به کلیک شود، بلکه برای فروش و یا هر نتیجهای که به دنبال آن هستید نیز مناسب باشد. اگر نمیدانید که چه کار میکنید، میتوانید یک تبلیغ بنویسید که افراد به آن کشیده شوند و روی آن کلیک کنند، با این حال، شما فروش انجام نمیدهید. از آنجایی که برای هر کلیک هزینه میپردازید، و میتوانید به سرعت اضافه کنید، میتوانید پول خود را از دست بدهید. برای مثال، اگر ۵۰ سنت برای هر کلیک و ۱۰۰ نفر برای هر روز آگهی بدهید، این مبلغ ۵۰ دلار برای روز خواهد بود. اگر اجازه دهید تبلیغ برای ماه جاری شود، شما مبلغ ۱۵۰۰ دلار (۵۰ دلار در روز) برای آن کلیک پرداخت خواهید کرد. نکته این است که اطمینان حاصل کنید که آگهی پرداختی شما نه تنها کلیک میشود بلکه این کلیک را به درآمد تبدیل میکند.
SEM چیست
اگر تکنیکهای SEM را انتخاب کنید، کسب و کارهای دیگری نیز وجود دارند که به شما هزینه پرداخت میکنند تا به آنها کمک کنید. اجرای خدمات بازایابی موتور جستجو میتواند یک کسبوکار خانگی سودمند باشد. کلید شروع کار این است که قادر به اثبات نتایج خود، از جمله رتبهبندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی، همچنین درآمد و یا سایر نتایج حاصله از جستجوی پولی باشید.
نیاز به تولید محتوا ، تبلیغات و بازاریابی موتور جستجو دارید؟ اگر قصد دارید برای کسب و کار خود تبلیغات هدفمند انجام دهید و بازاریابی کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود و شما را در این راه راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531