روش های بازاریابی حرفه ای : 7 نکته واقعا ضروری
- بازاریابی محتوا
- تیر 25, 1398
سئو در تولید محتوا یکی از الزامات تولید محتوا موفق است! بسیاری از شرکت های تولید محتوا به این باورند که سئو در تولید محتوا به دور یک فرآیند میچرخد که عبارت است از درج کلمات کلیدی در برچسب صفحه و بدنه خود متن. این باور به قوت خود باقی است، هر چند که امروزه کیفیت و ارتباط سئو در تولید محتوا بیشتر از ذکر چند کلمه کلیدی در عنوان و یا برچسب در نظر گرفته می شود.
طبق مطالعه اخیر عوامل رتبهبندی عمومی در گوگل، عوامل موثر در رتبه بندی محتوای شما چیزی بیشتر از تعداد کلمات، کلمات کلیدی در بدنه متن، توضیحات عنوان ، یا برچسب H۱ است. از آنجا که سازمانها به طور طبیعی بر روی هنر سئو در تولید محتوا متمرکز هستند، آنها هنر نوشتن را فراموش میکنند.
موفقیت حقیقی برای رتبهبندی موتور جستجو زمانی رخ میدهد که هم هنر سئو و هم هنر نوشتن با هم ترکیب میشوند. هیچ یک از آنها نمیتوانند به تنهایی باعث موفقیت شوند. این مفهوم به آن سادگی که بسیاری از شرکت های تولید محتوا آن را درک میکنند نیست. نویسندگان یا در رشته سنتی یا در رشته دیجیتال مارکتینگ آموزش میبینند. بسیاری از شرکتها یکی یا دیگری را دارند؛ اما این دو مولفه همراه هم ارزش پیدا میکنند.
بیایید تکرار کنیم که سئو در تولید محتوا یک الزام برای هر گونه نوشتن آنلاین، به خصوص از دیدگاه کلید واژه است و باید به درستی آن کلمات کلیدی را برای صفحات/ پستها استفاده کرد. استراتژی تولید محتوا بیشتر از تحقیق کلید واژه و پر کردن جاهای خالی با محتوا است؛ استراتژی همچنین باید دلالت بر ایجاد محتوای باکیفیت داشته باشد که مربوط به مخاطب است.
مخاطبین میتوانند صدای مقتدرانه را بلافاصله تشخیص دهند و حتی یک صدا تقلبی را سریعتر تشخیص می دهند. همین امر منجر به تغییر شیوه یا آگاهی از برند میشود. با توجه به این موضوع، در اینجا ۴۷ نکته مهم برای سئو در تولید محتوا اشاره خواهیم کرد که برای هر نوع کمپانی، از طراحان نرمافزار بیلیون دلاری گرفته تا نرم افزارهای محلی موثر است. تمرکز بر روی هنر نوشتن بیشتر است، که به طور طبیعی منجر به ایجاد محتوای کیفی میشود که موتورهای جستجو نیاز دارند.
سئو در تولید محتوا
نوشته شما باید قبل از این که تاثیری داشته باشد باید در موتور های جستجو پیدا شود. مهم نیست که چقدر باهوش میشوند، الگوریتم های موتور جستجو نمیتوانند بهترین کیفیت را در یک قطعه از نوشتن تشخیص دهند؛ اما اگر کلمات کلیدی وجود داشته باشند، شما فرصت این را خواهید داشت که دیده شوید.
هزاران کلیدواژه جستجو شده در دسترس وجود دارد؛ تحقیق، کشف و آزمایش کنید تا آنچه که برای شما بهتر عمل میکند را بیابید. این فرآیند را دوره ای انجام دهید؛ پیشنهاد می کنیم زمان های جستجو را در بخشهای سه ماه تنظیم کنید و در ابتدای هر سیکل تحقیق کلمه کلیدی جدید را انجام دهید. صنایع تغییر می کنند و کلمات کلیدی جدید سریعتر از آنچه که شما میدانید رایج می شوند.
چندین ابزار برای یافتن میزان رقابت کلمات کلیدی در دسترس هستند. توجه داشته باشید که تنها از کلمات کلیدی استفاده کنید؛ نوشتههای واقعی رقبای خود را مطالعه نکنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، همانند آن ها عمل می کنید و برای ایجاد هر چیز اصیل با مشکل مواجه خواهید شد.
کلمات کلیدی – نه محتوای فعلی- رقبای خود را مطالعه کنید. یک محتوای اورجینال ایجاد کنید و مطمئن باشید شنیده خواهید شد.
مرتبط بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟
همیشه بر روی عبارات وسیعتر برای صفحات “والد” اصلی و عبارت وسیع برای صفحات “فرزند” تمرکز کنید.
برای ارسال سیگنالهای قوی از سئو در تولید محتوا، استفاده از کلید واژه در موارد زیر مهم است:
گوگل به این موارد توجه میکند، از جمله در زمانی که ویژگی snippet را ارائه میدهد. بنابراین دقت کنید که در صورت امکان از کلمات کلیدی به صورت بولد و شماره های بالت در هر جای ممکن استفاده کنید.
دقت کنید که کلیدواژه هدف شما بخشی از برچسب عنوان، به طور ایدهآل در ابتدای آن است. همچنین به یاد داشته باشید که برچسب عنوان باید در حدود ۶۰ کاراکتر باشد، بنابراین زمان زیادی را در این زمینه به عنوان خلق محتوای واقعی خود در نظر بگیرید.
برای برچسب عنوان صفحه اصلی، سه مورد از مهمترین کلمات کلیدی که کسب و کار / وب سایت را توصیف میکنند را مورد استفاده قرار دهید. همیشه در مورد داستانسرایی فکر کنید. آن را ساده نگه دارید. به زبان مخاطب هدف خود صحبت کنید.
خدمات مرتبط: مشاوره کارآفرینی برای شروع و یا توسعه یک کسب و کار موفق!
فقط کلمات کلیدی اصلی را در محتوای خود انباشته نکنید. اگر شما بخوبی تحقیقات کلید واژه را انجام داده باشید، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به معنایی به موضوعی که می خواهید بنویسید در اختیار خواهید داشت. واژههای کلیدی مرتبط را به طور طبیعی در محتوای خود درج کنید.
گوگل اظهار می کند که از توصیف متا به عنوان یک عامل رتبهبندی استفاده نمیکند. با این حال، اگر کسی به دنبال کلمه کلیدی یا عبارت هدف باشد، آن کلمات به صورت بولد خواهند بود.
کلمات بولد شده چشمها را به خود جذب میکند و ممکن است فرد جستجوگر را اغوا کند تا به جای اسکرول کردن، روی آن کلیک کند. توضیحات متای متن نوشته شده را مثل یک متن تبلیغاتی بنویسید.
سئو در تولید محتوا
شما باید یک حالتی ایجاد کنید تا کلمات به شیوهای طبیعی جریان یابند که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو به دنبال آن هستند.
راهحل برای همه ساده است: در مورد نوشتن نگران باشید و قبل از تفکر مطلب خود را آماده کنید. عجیب به نظر میرسد؟ امتحان کنید. سپس زمانی که کاملا تمرکز کرده اید ویرایش کنید.
همه چیز در مورد یک روتین و یک فرآیند است. همانطور که ویلیام زینسر در “بنویسید تا یاد بگیرید” میگوید: ” فقط با استفاده مکرر از فرآیند – نوشتن و بازنویسی و شکل دادن – میتوانیم یک نتیجه ساده و واضح را ایجاد کنیم.”
برای ذهن راحتتر است که فکر کند و یک موتور جستجو در تکههای بزرگ بخواند، و در واقع آن تکههای بریده را به صورت متصل ببینید. بیشتر مردم طبیعتا میخواهند در جریانی از سبک خودآگاه بنویسند، اما این مانند نوشتن رمان نیست؛ هدف ما نوشتن برای یک کسبوکار و موفقیت در کسب و کار است.
عناوین را سازماندهی (برای موفقیت سئو در تولید محتوا ) و شکافها را پر کنید. گاهی اوقات این عناوین از متن اهمیت بیشتری دارند. این تیترها را ایجاد کنید، افکار را فریاد بزنید، و کلمات برای حمایت از آن فریادها به کار ببرید.
مرتبط بخوانید: سفارش آنلاین تولید محتوا
صفحات Word یا گوگل را برای پیشنویس اولیه به صورت landscape تنظیم کنید و جمله به جمله بنویسید. هر پاراگراف را تا زمانی که اولین دوره ویرایش خود را انجام دهید ننویسید.
جملات یک سطری، ذهن را تازه نگه میدارند. زمانی که ویرایش را شروع میکنید، آنها به شما کمک خواهند کرد. برای هر جمله کوتاه فکر کنید (مثل یک توییت ۱۴۰ کاراکتر) و نوشتن کوتاه و مختصر را در آغوش بگیرید.
ماهیچه وقتی رشد میکند که ورودی بیپایان همراه با استراحت قانونمند داشته باشد ،ذهن شما نیز همین گونه کار میکند، آن را در آغوش بگیرید. به صورت روزانه بنویسید تا ماهیچههای نوشتن را تمرین دهید، و پس از آن کمی استراحت کنید. هرگز رشد ماهیچهها را متوقف نکنید.
این روش ساده باعث میشود در محل تمرکز کنید و ذهن از پاسخ دادن به هر چیزی که در محدوده تمرکز شما نیست، آسوده باشد. حواسپرتی تمرکز شما را بر روی نوشتن از بین خواهد برد. عوامل حواسپرتی را نادیده بگیرید.
خدمات مرتبط: بسته آموزشی راه اندازی کسب و کار آنلاین با وردپرس
این کار بیفایده است. چیزی به نام الهام وجود ندارد مگر اینکه دوست داشته باشید به جای نوشتن صحبت کنید. نویسندگان حقیقی هر روز مینویسند و آن را سبک زندگی میسازند که به توسعه “هنر” کمک میکند و تمرین میکند و نظم میگیرد. کلمات به راحتی بعد از تمرین و نظم، بهتر و راحتتر جاری میشوند. هیچ چیز بدون تمرین اتفاق نمیافتد.
در اتوبوس، تاکسی، وسط جلسات، و غیره دست نویسی کنید. آن را امتحان کنید و قبل از تایپ کردن آن نکات را بررسی کنید.
برای اینکه واقعا مهارت یک نوشتن کلمات را درک کنید، نوشتن در موضوعی را در آغوش بگیرید که شما را خوشحال میکند، بدون در نظر گرفتن این که این کار شما را به پول می رساند. هر چه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد.
سئو در تولید محتوا
از دوستان، خانواده، همسر، فرزند و یا هر کس دیگری به طور پیوسته سوال کنید. هر چه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر میتوانید به خوانندگان (چشمانداز احتمالی کسبوکار)، بدون توجه به صنعت خود، کمک کنید.
سوالات، نکات برجسته یادگیری هستند. بگذارید مردم حرف بزنند. به 80/20 فکر کنید – بگذارید دیگران ۸۰ درصد از زمان گوش دادن شما صحبت کنند و ۲۰ درصد دیگر زمان را صحبت کنید. برای نوشتن شما یک روز از شما سپاسگزاری خواهد شد.
به یاد داشته باشید که صدا و سبک تان را حفظ کنید. و این روشی است که ما باید خود را از میلیونها دیگر از نویسندگان محتوا منحصر به فرد کنیم.
برای برخی افراد، فشار آخرین مهلت منجر به خلاقیت شخص میشود. اگر این برای شما صادق است، مدیران پروژه ای داشته باشید تا تاریخهای مقرر خود را افزایش دهند.
مرتبط بخوانید: قیمت تولید محتوا سایت و عوامل تاثیرگذار بر آن
5 سوال چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مکانی، چرا و از همه مهمتر، چطور را بپرسید. سئو در تولید محتوا مشتری بستگی به این موارد دارد.
انجام این کار نه تنها در هم ریختگی را به خواننده نشان میدهد، بلکه موتورهای جستجو میتوانند این را به عنوان هرزنامه و اشباع کلیدواژه ها ببینند. بگونه ای بنویسید که جریان طبیعی است.
همیشه بپرسید که مشکل چیست و چطور من به روشنی یک راهحل برای این مشکل ارائه میکنم. از همه مهمتر بپرسید ، آیا خوانندگان به شما اهمیت میدهند؟ این کار به شما کمک میکند تا صدایتان را قابلاعتماد و معتبر نگه دارید و موتورهای جستجو و خوانندگان را خوشحال نگه دارید.
خدمات مرتبط: مشاوره فروشگاه اینترنتی
هم چنین سعی کنید از حواس دیگر، از قبیل بو، صدا، لمس و مزه استفاده کنید. سعی کنید در هر نوع محتوایی که ایجاد میکنید، از هر پنج حس استفاده کنید.
از مناظر هوایی، نزدیک، وسط، و پشت صحنه موضوع، ورودی فراهم کنید. بگذارید حضار لحظهای را تجربه کنند و فقط در مورد آن مطالعه نکنند.
همه تیترها را اول بنویسید( به یاد داشته باشید که برای رعایت اصول سئو در تولید محتوا از کلمات کلیدی هدف در آنها استفاده کنید) و هر قسمت را پر کنید.
این کار را اگر شما یک محتوای ۲۵۰۰ کلمهای را در زمینه هر نوشتن، یا ۷۵۰ کلمه ای برای یک مشتری که در مورد جنبههای فنی یک محصول بحث میکند، انجام دهید.
سئو در تولید محتوا
دانستن اینکه محتوای شما به کجا هدایت خواهد شد باعث حفظ تمرکز می شود، و به شما کمک میکند که بیشتر به هدف نهایی از اغلب متن های آنلاین دست یابید.
نام و مقاله دارای اشتباه املایی به سرعت اعتبار خود را از دست میدهد. محتوای خود را با دستور زبان مرتب کنید تا مقاله شما اعتبار خود را از دست ندهد. بعد از اینکه اشتباهات املائی و دستور زبان را چک کردید، دوباره چک کنید.
بدون اعتبار، شما هر شانسی برای جلب توجه مخاطبین خود را از دست خواهید داد. اگر حقایق غلط را منتشر کنید اوضاع بدتر میشود. زمان اضافه را برای تحقیق و بررسی در نظر بگیرید.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا برای سایت
این برای هر پاراگراف، به خصوص برای پاراگراف اول و توضیحات متا کاربرد دارد. شما میخواهید فورا توجه خواننده را جلب کنید و آن را حفظ کنید.همچنین فکر کنید که آیا این مقاله ارزش گفت و گوی بیشتر را دارد؟ اگر اینطور است، و شما CTAs مناسب را در یک مقاله دارید، این میتواند به جذب مخاطبان کمک کند.
قویترین کلمات باید شروع و به یک جمله پایان دهند. قویترین جملات باید در پایان و شروع یک پاراگراف ظاهر شوند. این کار به حفظ مواد آهسته تر در وسط یک جمله کمک میکند و مهمترین فکر قبل از خواننده است.
نوشتن تمیز نشاندهنده یک طرز فکر روشن است چیزی که مردم و مشتریان نیاز دارند.
نوشتن را ساده نگه دارید. مستقیما حرفی که میخواهید را بگویید. همه کلمات بیفایده را دور بیاندازید. جملات خود را به سادهترین شکل بیان کنید.
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
اگر فعل یا اسم نمیتواند توضیحات کافی را ارائه دهد، فعل یا اسم به اندازه کافی قوی نیست. سعی کنید به جای استفاده از صفات زیاد از اسم و فعل های قوی برای بیان مطلب استفاده کنید.
انواع مختلفی از جملات به شما کمک میکنند تا یک ریتم را خلق کنید و خوانندگان از این موضوع لذت میبرند.
اغلب از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید. فاصله بین پاراگرافها از نظر روانشناسی انرژی کمتری برای خواندن ایجاد میکند، این انرژی مورد انتظار را برای فروش یا مشاوره ذخیره کنید.
بدون افعال موثر، ذهن تغییر میکند و سرگردان میشود. شما مخاطبین یا مشتریان خود را از دست میدهید.
سئو در تولید محتوا
اگر به دست نویس خوانا فکر میکنید، یک تبلت برای نوشتن ایدهها به همراه داشته باشید تا بتوانید ایده هایتان را در سریع ترین زمان ممکن بنویسید.
روی ۲۰ درصد از نوشتههای خود تمرکز کنید که ۸۰ درصد از نتایج فروش را تولید خواهد کرد. اما چطور باید این کار را انجام داد؟
پاسخ ساده است؛ همیشه یک استراتژی تولید محتوا را برای محصولات نهایی شروع کنید. این امر ارزش را نشان میدهد و باعث کمک به کلید واژه هایی شما می شود که میخواهید آنها را رتبه دهی کنید.
مرتبط بخوانید: استراتژی تولید محتوا و باید ها و نباید های آن
راهحل کامل برای ایجاد محتوا که منجر به افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار میشود نه تنها شامل مطالعات عمیق در هنر سئو در تولید محتوا است، بلکه در هنر نوشتاری نیز صدق میکند. وقتی هر دوی این هنرها ترکیب میشوند، ارگانیسمهای دیجیتال اتفاق میافتند.
اگر در مورد ارائه بیشترین ارزش برای خوانندگان تان و مشتریان خود جدی هستید، هر دوی آنها را در آغوش بگیرید، که طبیعتا مخاطبین شما به مشتریان تبدیل می شود.
همچنین به خاطر داشته باشید که اگر محتوای مطالب جذابیت داشته باشد، تنها در طول زمان مخاطبین به صورت آنلاین به مشتریان شما تبدیل خواهند شد. به سئو در تولید محتوا برای یک کسب و کار بعنوان یک جذابیت برای یک سرمایهگذاری و دارای صبر و انضباط برای انجام درست آن نگاه کنید و نتایج باید پیوسته به دست آیند.
اگر تمایل دارید برای موفقیت در کسب و کار خود محتوایی مطابق با جدیدترین اصول سئو در تولید محتوا داشته باشید و موفقیت خود را تضمین کنید با مجموعه پنتازوم در تماس باشید. این مجموعه متناسب با کسب و کار شما خدمات مختلفی به شما ارائه می دهد. همچنین شما می توانید تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و وب سایت خود را به این مجموعه بسپارید.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
برای سفارش آنلاین تولید محتوا در زمینه تولید محتوا سایت ، تولید محتوا فروشگاه اینترنتی خود و یا پشتیبانی تولید محتوا سایت خود به صورت پروژه ای یا ماهیانه می توانید با ما در تماس باشید.
امروزه بسیاری از خدمات به صورت آنلاین ارائه می شوند شما نیز برای سفارش آنلاین تولید محتوا می توانید از طریق سایت، فرم تماس با یا تماس تلفنی با کارشناس ما سفارش خود را ثبت کنید.
اگر برای تبلیغات محتوایی و تولید محتوا هوشمند نیاز به مشاوره ما داشتید، می توانید از مشاوره اولیه رایگان در تلگرام استفاده کنید یا از صفحه تماس با ما استفاده کنید. از برنامه ریزی برای موفقیت کسب و کار شما لذت می بریم.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره در زمینه سئو در تولید محتوا دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531