تولید محتوا بر اساس سئو : 6 پیشنهاد واقعا کاربردی
- بازاریابی محتوا
- فروردین 26, 1398
وب سایت شما نماینده شرکت شما است. اگر تولید محتوا سایت شما نامنظم، بی روح یا گیجکننده است، برند شما نامنظم، بی روح و گیجکننده خواهد بود و شما مشتریان و فروش خود را از دست خواهید داد، حتی اگر محصولات یا خدمات شما خیلی خوب باشند. این مسئله می تواند فرآیند برندسازی شما را به کل تحت تاثیر قرار دهد.
از طرف دیگر، تولید محتوا مناسب برای وب سایت شما میتواند کمک بزرگی برایتان باشد. پستهای وب سایت شما بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند، صفحات شما بک لینک بیشتری به دست خواهند آورد و سایت شما اعتماد بازدیدکنندگان را جذب خواهد کرد و در واقع افزایش ترافیک بیشتری خواهید داشت.
نوشتن محتوای خوب، بهترین کارمند شما است. در واقع نظرسنجی انجام شده توسط Salesforce نشان داده است که مصرف کنندگان اعتماد به محتوای یک شرکت را ۳ برابر مهمتر از اعتماد به کارمندان واقعی یک برند میدانند. ۹۷ درصد از پاسخ های این نظرسنجی نشان داده است که که محتوای بد بر اعتماد مشتریان به یک برند تاثیر منفی می گذارد.
بسیاری از کسب و کارها درک میکنند که باید محتوای خواب و جذابی را تولید کنند. بنابراین در این مطلب از پنتازوم سعی می کنیم نکات کاربردی در مورد نوشتن محتوای مناسب را به اشتراک بگذاریم.
خدمات مرتبط : تولید محتوا و مدیریت سایت
قبل از اینکه شما حتی شروع به نوشتن متن کنید، باید بدانید که در مورد چه چیزی مینویسید و اگر شما بهینهسازی موتور جستجو را با موضوعات مورد نظرتان ترکیب کنید، میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید. نویسنده و بازاریاب ارشد نیویورکتایمز، نیل پاتل بیان می کند که جستجوی کلیدواژه “مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال ” است.
جستجوی کلید واژهSEO به شما میگوید که چه موضوعاتی در گوگل و توسط مخاطب هدف شما جستجو می شوند.
همچنین استراتژی تولید محتوا رقبای شما را روشن میکند و نقاط قوت و ضعف شما را برجسته میکند. این به شما امکانی میدهد که مقالات فردی و استراتژی تولید محتوا خود را به طور کلی بهینهسازی کنید تا ترافیک بیشتری را وارد سایتتان کنید.
کلمات کلیدی ابزاری هستند برای ایجاد محتوای ارزشمند، قابل خواندن و قابل جستجو. اما وقتی که متن خود را با کلمات کلیدی انباشته میکنید، نتیجه برعکس خواهد بود.
یک صفحه وب انباشته شده از کلمات کلیدی، مشکوک و غیرقابلاعتماد هم برای گوگل و هم برای مخاطبین شما است. همچنین این مورد باعث کاهش رتبهبندی و بازدید وب سایت شما می شود. خوانندگان یک صفحه وب با کیفیت پایین را می بینید و به سرعت از سایت خارج می شود. این روند در طول زمان باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجو به موارد پایین تر انتقال پیدا کند.
موتورهای جستجو این روزها هوشمند هستند. شما مجبور نیستید از کلمات کلیدی درست به همان شکل که جستجو می شود استفاده کنید. نیازی نیست تا عینا کلیدواژه را به کار ببرید تا گوگل آنچه را که صفحه شما در مورد آن است را درک کند.
تولید محتوا سایت
شما می خواهید مخاطبین با محتوایی که ایجاد کرده اید چه کاری انجام دهند؟ اگر تنها پاسخ شما این است: “ آن را بخوانند“، شما باید در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. قبل از اینکه حتی شروع به نوشتن کنید، باید بدانید که Call to action) CTA) شما (کاری که دوست دارید مخاطب برای شما انجام دهد) به چه صورت خواهد بود، و شما باید آن را به اندازه کافی قانع کنید که بازدیدکنندگان به انجام آن تشویق شوند. برای رسیدن به این هدف شما محتوای خود را به اهداف بازاریابی محتوا متصل می کنید و ROI را ثابت نگه می دارید.
زبان همیشه تغییر می کند، و نویسندگان وب مجبورند از این روند برای جذب مخاطبان جدید و افزایش بازدید سایت استفاده کنند.
برای مثال واژه “e-mail” گاها در برخی از سایت ها به عنوان “نامه الکترونیکی” استفاده می شود! در صورتی که واژه مانوس و مرتبط “ایمیل” است.
توجه داشته باشید که برای تولید محتوا مناسب باید به زبان مخاطبین خود بنویسید و از واژه هایی استفاده کنید که مورد علاقه آن ها باشند.
هنگامی که شما از محتوای یک وب سایت استفاده می کنید، به آن وب سایت لینک بدهید. این از آداب خوب اینترنت است و شما می توانید از این طریق حسن نیت خود را نشان دهید. همیشه منابع خود را ذکر کنید، حتی اگر ترسیدید که ترافیک وب خود را به سایت دیگری ارسال کنید. اگر شما نگران نگه داشتن ترافیک خود هستید، می توانید گزینه “باز کردن لینک در یک پنجره دیگر” را انتخاب کنید. استفاده از نقل قولها علاوه بر این که می توانند کار درستی باشند، می توانند به شما در پیوند لینک ها کمک کنند.
اغلب سایتهایی که به آنها لینک میکنید، عملکرد شما را می بینند و با لینک متقابل یا نقل قول از شما تشکر می کنند.
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
عوامل بسیاری وجود دارد که باعث ورود به یک محتوای ویروسی می شوند. اما تقریبا تمام محتواهای ویروسی یک چیز مشترک را به اشتراک می گذارند: تاثیر احساسی …
اخیرا Hubspot با سه متخصص بازاریابی مختلف در مورد اینکه چرا افراد وارد یک محتوای ویروسی می شوند، مصاحبه کرد. هرچند هرکدام بر عوامل مختلف تأکید دارند، اما هر سه بر اهمیت ایجاد محتوای وب که پاسخ احساسی را در خواننده به وجود می آورد، تأکید کردند.
دفعه بعد که شما یک متن برای تولید محتوا طراحی می کنید، از خودتان بپرسید: “آیا این متن مناسب است؟ چگونه می توانم تاثیر عاطفی بیشتری را به این متن بدهم؟ ” . پاسخ هایی را برای این سوالات پیدا کنید و متنی بنویسید که احساسات مخاطبان شما را برانگیزد.
تولید محتوا سایت
تولید محتوا سایت باید قدرتمند، مستقیم و منحصر به فرد باشد. برای انجام این کار، ساختار جملات شما، انتخاب کلمه و سبک نوشتن باید هیجان انگیز و تاثیر گذار باشد.
به عنوان مثال، تاثیرگذاری کمتر زمانی اتفاق می افتد که فاعل و مفعول را جا به جا بکار ببرید. دو جمله “شیر به روستا حمله کرد” و “روستا توسط یک شیر مورد حمله قرار گرفت”. را درنظر بگیرید:
جمله دوم کمتر هیجان انگیز است (حتی اگر آن یک شیر قاتل در آن وجود داشته باشد)؛ در جمله اول “به حمله شیر” تأکید می شود و هیجان را به مخاطب انتقال می دهد. در صدای غیر فعال، روستا فاعل است. مفعول (شیر که عمل را انجام داده است) بعد از فاعل و با استفاده از عبارت پیشنهادی “توسط یک شیر” ذکر شده است که هیجان ماجرا را کم می کند.
به عنوان یک نویسنده وب، شما همچنین باید از افعال منحصر به فرد و هیجان انگیز برای تحت تأثیر گذاشتن خواننده استفاده کنید.
سعی کنید از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید و سپس موضوعات پیچیده تر را بیان کنید. افعال جالب را برای برجسته کردن اقدامات مهم و سپس افعال معمولی را برای تنوع استفاده کنید.
این تغییرات کوچک به تعداد کلمات متن شما اضافه نخواهد کرد، اما محتوای شما را جالب تر و جذاب تر می کند.
مرتبط بخوانید:قیمت تولید محتوا سایت و عوامل تاثیرگذار بر آن
اگر می خواستید یک رمان بنویسید، به پایان بردن پاراگراف های طولانی طبیعی است. با این حال، نوشتن برای وب، دنیای کاملا متفاوتی دارد. تمرکز توجه در دنیای آنلاین، کوتاهتر از خواندن یک کتاب است و پاراگرافهای شما باید این مورد را پوشش دهند.
انجام این کار ساده است. شما می توانید با کوتاه نگه داشتن پاراگراف ها به هدف خود برسید! یک پاراگراف پنج خطی عالی است، اما پاراگراف سه خطی بهتر از آن است.
برای تولید محتوا سایت : نگران نباشید اگر ایده خود را نمی توانید در یک پاراگراف بنویسید. می توانید از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و آن ها را به چند بخش تقسیم کنید!
بیشتر نویسندگان وب سایت اهمیت پیوندهای داخلی را می دانند. پیوند به صفحات دیگر سایت شما باعث بهبود سئو شما خواهد شد. به خوانندگان اطلاعات مفید می دهد و بازید از صفحات و زمان حضور بازدید کنندگان در سایت را افزایش می دهد. با این حال، کافی نیست.
شما باید مطالب و صفحات قدیمی را دوباره مشاهده کنید و آنها را با لینک های جدید به روز رسانی کنید. این کار رتبه وب سایت شما را در نتایج جستجو را افزایش می دهد، صفحات شما را مفید تر و مرتبط با کاربران می سازد و مطالب شما را تازه نگه می دارد.
شما می توانید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را با چیزی مانند یک صفحه گسترده Google و برخی از ابزارهای رایگان انجام دهید، اما اطلاعات زیادی برای خراب شدن کارهای شما وجود دارد.
تمام مجموعه ابزار SEO مشکل شما را حل نمی کنند. برخی از آن ها اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهند، بدون اینکه ابزارهایی برای مرتب کردن آن ها ارائه کنند و شما را در ایجاد استراتژی محتوا راهنمایی کنند. سایر ابزارهای جستجوگرها همه چیز را در سیستم اختصاصی خود ارائه می دهند، بدون اینکه به شما داده های کافی داده شود تا نتیجه گیری های خود را به دست آورید. و زمانی که آنها اشتباه می کنند، هیچ راهی ندارید که متوجه آن شوید مگر زمانی که ترافیک شما شروع به خراب شدن کند.
یکی از ابزارهای جستجوگر عالی که نیازهای شما را برآورده می کند،SEMrush است. SEMrush به شما داده های زیادی داده می شود، اما همه این اطلاعات برای آسان درک می شوند و شما نیاز به تجزیه و تحلیل آن در برنامه دیگری ندارید.
تولید محتوا سایت : استفاده از ابزار مناسب برای تشخیص کلمات کلیدی
همه تجزیه و تحلیل های مهم در این ابزار برای شما نمایش داده می شود: رتبه کلمات کلیدی شما ، تعداد بک لینک ها و ارزش کلی کلمات کلیدی شما. حتی اگر شما با سئو در تولید محتوا آشنا نباشید، یادگیری SEMrushسریع و آسان است.
به همین ترتیب، هنگامی که به کلمات کلیدی مورد نظرتان دست می یابید، SEMrush تجزیه داده ها را آسان می کند: شما می توانید کلمات کلیدی را با معیارهای رایج مانند CPC یا حجم جستجو مرتب کنید، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و رقبا را مقایسه کنید.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
تکرار کلمات کلیدی مورد نظر برای چند بار کافی نیست. شما نیاز به استفاده از کلمه کلیدی و عبارات مربوط به آن در مکان هایی مانند URL، هدر H2، توضیحات متا و حتی در برچسب های تصاویر خود دارید.
اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast می تواند به شما کمک کند تا سئوی محتوای خود را بهبود ببخشید.
هنگامی که نوشتن محتوای خود را به پایان می رسانید، بخش تجزیه و تحلیل محتوا Yoast را بررسی کنید و برخی نکات ارائه شده را قبل از انتشار مطلب رعایت کنید.
نه تنها Yoast مشکلات بزرگ مانند نبود کلمات کلیدی در توضیحات متا را تشخیص می دهد، همچنین می تواند به شما در تشخیص مسائل جزئی مانند چگالی کلمات کلیدی کمک کند.
تولید محتوا سایت
شروع خوب یک متن سخت است. شما برای جذب مخاطب می خواهید زمینه ای فراهم کنید، خواننده را گرم کنید و سپس وقتی که احساس می کنید آماده است، مطلب را به موضوع اصلی بکشانید.
اما با این رویکرد، خواننده شما مدتهاست سایت را ترک کرده است!
وب سایت شما ادبیات نیست. بازدیدکنندگان برای خواندن مطالب طولانی و خسته کننده به سایت شما وارد نشده اند. آنها برای دریافت اطلاعات یا حل مشکل به سایت شما وارد می شوند. اگر شما دلیلی برای خواندن ادامه مطلب ندهید، آنها اطلاعات موردنظرشان را از جایی دیگر دریافت می کنند یا مشکل خود را را در جایی دیگر حل می کنند.
مقدمه ما یک مثال خوب است. اولین جمله “وب سایت شما نماینده شرکت شما است”. در شش کلمه، ما به شما گفته ایم که چرا این مقاله مهم است. ادامه مطلب همان جمله اول را توضیح می دهد و به شما اطلاعات مفیدی در این باره می دهد.
هر بخش از محتوا را که می نویسید باید به مخاطبین خود بگویید چرا باید زمان خود را برای شنیدن آنچه که شما می گویید صرف کنند. چطور آنچه شما آموزش می دهید به آنها کمک می کند؟ چه هدفی با کمک شما انجام می شود؟ چرا آنها باید همراه شما باشند؟
سعی کنید اشتباهات تایپی متن خود را برطرف کنید. همچنین توجه داشته باشید که املای کلمات را به طور صحیح نوشته اید.
هرگز به یاد نیاورید که زمان زیادی را صرف نوشتن محتوا کرده اید. کلمات، دستور زبان، املا و موارد دیگر را بررسی کنید. این کار کمک می کند اشتباهات خود را شناسایی کنید و بهتر بنویسید، بنابراین می توانید در دفعه های بعد اشتباهات کمتری داشته باشید.
نگاهی به استراتژی بازاریابی محتوا بیندازید، وبلاگ های سایت های معتبر را بخوانید، مطالب موفقیت در بازاریابی آنلاین رسانه های اجتماعی را مطالعه کنید. هرچه بیشتر وقت صرف کنید و اطلاعات جدید را دریافت کنید، بهتر عمل خواهید کرد.
شاید کمی از این عنوان تعجب کرده باشید، اما منظور از این جمله بیان ساده کلمات است. استفاده بیش از حد از واژه های بی معنی یک راه خوب برای نشان دادن داشتن تحصیلات عالی است، اما راه بدی برای حفظ علاقه خوانندگان شما است. در هر زمانی شما باید برای مخاطبان خود بنویسید.
اصطلاحات صنعت اغلب برای جستجوگرها اهمیت دارد و در برخی موارد می تواند محتوای شما را برای مخاطبان روشن تر و معتبرتر کند. از نظر مخاطبان خود به نوشته نگاه کنید. اگر شما بازدید کننده سایت بودید، آیا یک اصطلاح فنی خاص باعث می شود خوانایی متن را بیشتر کند؟ آیا مقاله را روشن تر می کند یا به عنوان یک کلمه بی معنی خوانده می شود؟ آیا نوشته شما به راحتی قابل درک هست؟
تولید محتوا سایت
ارزش محتوای خوب یک وب سایت در طول زمان افزایش می یابد. در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک می گذارند، وبلاگ ها به آن لینک می دهند، و گوگل رتبه بندی آن مطلب را بهبود می بخشد. در عین حال، این محتوا نیز سنی دارد. اطلاعات قدیمی می شوند، بازار تغییر می کند و علاقه مندی های کاربر عوض می شود.
این بدان معناست که هیچ استراتژی محتوا به عنوان «تنظیم و فراموش کردن آن» وجود ندارد. برای به دست آوردن ارزش بیشتر از محتوای خود، شما باید آن ها را بازبینی کنید و آن را برای مخاطبین به روز نگه دارید.
محتوا های ارزشمند خود را با اضافه کردن کلمات کلیدی باز نویسی کنید، اطلاعات را به روز کنید و استراتژی کلمه کلیدی را تقویت کنید. با انجام این کارها از بهبود رتبه بندی سایتتان در موتورهای جستجو تعجب خواهید کرد.
به طور کلی، محتوایی بهتر است که خواندن آن آسان باشد. محتوای پیچیده خسته کننده است و شما نمی توانید مخاطبین خود را علاقه مند به خواندن محتوای وب سایت خود کنید. ابزارهای رایگان زیادی برای کمک به شما در ساده نوشتن وجود دارد. این ابزار محتوای شما را بررسی می کند، سطح لغت شما را تجزیه و تحلیل می کند و میزان خوانایی متن شما درجه بندی می کند.
به استثنای مواردی که موضوع شما بسیار جالب و فنی است، باید برای سطح تحصیلات، راهنمایی و یا پایین تر از آن بنویسید.
مطالب شما همیشه باید ایده های روشن و راهنمایی های عملی، به خواننده ارائه دهید. اما اگر واقعا می خواهید محتوای شما ترافیک خوبی داشته باشد و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو افزایش یابد، به خوانندگان خود ، خدمات رایگان ارائه دهید.
لازم نیست شما هزینه زیادی بکنید. این می تواند یک یک وبینار رایگان، یک بسته آموزشی رایگان و یا حتی یک پی دی اف باشد. اگر به خوانندگان خود خدمات رایگان ارائه کنید، نه تنها سایت شما را به عنوان یک منبع عالی مشاهده می کنند بلکه آن را با دوستان خود نیز به اشتراک می گذارند.
برای تولید محتوا سایت در حالت ایده آل، شما باید کسی را برای ویرایش نوشته هایتان پیدا کنید. اگر مسئولیت نوشتن و ویرایش تولید محتوا سایت را داشته باشید، هر دو را در یک روز انجام ندهید. وقتی نوشتن یک مطلب را تمام کرده اید، ذهن شما به طور خودکار درگیر مطلب خواهد بود و ویرایش شما مناسب نخواهد بود. سعی کنید بین نوشتن یک مطلب و ویرایش آن یک روز و یا حداقل چند ساعت فاصله بگذارید.
این تنها زمانی است که شما به هر دلیلی فرد دیگری را برای ویرایش کار خود ندارید. حتی با بررسی دقیق املا، اشتباهاتی وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید که پشت هر نویسنده خوب یک ویرایشگر عالی است.
با ممارست و تلاش، مهارت های نوشتن محتوای جامع وب در دسترس هر کسی می باشد. داشتن یک محتوای عالی در وب سایتتان، یکی از ساده ترین راه های جذب توجه بازدید کنندگان جدید است و آنها را برای بازدید بیشتر و به اشتراک گذاری لینک های شما تشویق می کند. اگر دوست دارید وب سایت خود را با محتوای مناسب و سئو شده به روز رسانی کنید و برند و یا محصولات خود را به بهترین نحو معرفی کنید، می توانید با مجموعه پنتازوم در ارتباط باشید. این مجموعه با ارائه خدمات تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما خواهد بود تا با اهداف خود برسید.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره برای تولید محتوا سایت دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531