تولید محتوا هوشمند
- بازاریابی محتوا
- بهمن 21, 1396
بازاریابی محتوای کسب و کارهای کوچک دیگر چیست!؟ در مورد اختصاص هزینه های بازاریابی تفاوتی ندارد شما مدیر یک کسب و کار کوچک باشید یا یک شرکت هلدینگ معتبر! در هر صورت باید هزینه های بازاریابی را به خوبی مدیریت کنید. اما در خصوص کسب و کارهای کوچک، مدیریت هزینه ها در موضوع بازاریابی تفاوت بین مرگ و حیات است! بازاریابی محتوا یکی از فوق العاده ترین، کم هزینه ترین (در مقایسه با میزان هزینه و بازدهی) و مدرن ترین راه تبلیغات است.
این مطلب برای شماست تا به شما اطمینان بدهیم با هزینه های کم هم می توانید کاسبی کوچک خود را بزرگ کنید! ممنون که همراه پنتازوم هستید.
دسترسی آسان به عناوین مقاله:
به عنوان یک مدیر شاید شما هم نگران هزینه ی تولید محتوا باشید. اما برای زنده ماندن باید بازاریابی کرد! باید سراغ مشتریان جدید رفت. اما چطور؟ حتما با خودتان فکر می کنید که باید هزینه ی مناسبی را به این کار اختصاص بدهیم. درست است. اما در مقایسه نرخ بازدهی و هزینه استفاده از این نوع بازاریابی بهشت مدیران است!
کسب و کارهای کوچک (کسب و کارهایی با کمتر از 10 پرسنل، کسب و کار “خرد” نامیده میشوند. همچنین کسب و کارهایی با تعداد پرسنل بین 10 تا 49 نفر در طبقه کسب و کارهای “کوچک” قرار دارند.) هم در برنامه ریزی هایی که برای صرف هر گونه هزینه ای دارند، باید بودجه ای هم برای بازاریابی کنار بگذارند. گفتیم که یک روش فوق العاده برای افزایش مشتریان شما بازاریابی محتوا است. اما اصلا محتوا چیست؟ قبل از این که در مورد بازاریابی محتوا توضیح بدهیم باید پاسخ این سوال را مشخص کنیم!
محتوا هر چیزی است که با آن می توانید ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می تواند از طریق هر کدام از این روش ها ایجاد شود :
ویدئو (که ممکن است موشن گرافی، ویدئو مصاحبه، گزارش مستند و .. باشد)
پادکست ها (فایل های صوتی)
1- متن، مقاله، نوشته
2- بیلبوردها و تابلوهای شهری
3- انواع محتوای چاپی (کتاب، پوستر، کاتالوگ و.. )
4- انواع محتوای گرافیکی (بنرهای تبلیغی، اینفوگرافی ها و..)
5- موضوعی که در این نوشته به صورت اختصاصی به آن می پردازیم بازاریابی محتوا در وب است.
بازاریابی محتوا، طبق تعریف موسسه ی بازاریابی محتوا (CMI)، فرآیند بازاریابی یا کسب و کاری است که برای ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای به دست آوردن مخاطب هدف و سودآور، است. بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک ریسک کمتری دارد.
بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای تبلیغاتی برای کسب و کارها. هزینه ای که برای یک تولید محتوای خوب می کنید، هرگز از بین نمی رود. اگر تصمیم شما فعالیت طولانی مدت در فضای مجازی است، پیشنهاد پنتازوم به شما طراحی سایت مناسب زمینه ی کاریتان است.
در مرحله بعد در شبکه های مجازی به اسم برندتان حتما صفحه بسازید. بعد از این که ابزاراولیه را آماده کردید، می توانید به تولید محتوا مشغول شوید!
اینستاگرام، تلگرام، سایت و.. مهم است که محتوای تاثیرگذاری تولید کنید که دیده شود.
کسب نتایج قابل قبول و مطلوب با صرف کمترین هزینه این مزیت ها را برای کاسبی شما خواهد داشت:
بازاریابی محتوای کسب و کارهای کوچک
بازاریابی محتوا بر تولید محتوای باکیفیت متمرکز است. در مقایسه با روشهای سنتی به هزینه کمتری نیاز دارد. به علاوه 3 برابر روشهای سنتی اثربخش است. کم هزینه بودن و اثر بخشی بیشتر باعث شده این روش بازاریابی، روش مناسبی برای کسب و کارهای کوچک باشد.
در بازاریابی محتوا ابتدا تصمیمات مشخص و دقیق در زمینه تولید محتوا برای مقابله با رقبا و در مقایسه با آنها گرفته شود. در حقیقت، کسب و کارها با گرفتن چنین تصمیماتی در زمینه تولید محتوا، استراتژیهای مشخصی تعیین می کنند.
گام اول: تعیین پرسونای مخاطبین
“به تمام الگوها، باورها، نیازها و ویژگیهایی که نشان میدهد مخاطب در یک فضا یا موقعیت چگونه رفتار می کند، پرسونا می گویند.”
برای تعیین پرسونا به سوالات زیر باید پاسخ داد:
مخاطبان چه کسانی هستند؟
مخاطبان چه کاری را انجام می دهند؟
مخاطبان چگونه فکر می کنند؟
محصول، خدمت یا ایده مورد تبلیغ چه مشکلی را از مخاطبان حل می کند؟
مخاطبان چطور تصمیم به خرید می گیرند؟
گام دوم:شناسایی اقداماتی که رقبای شما در زمینه تولید محتوا
گام سوم:تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما از بازاریابی محتوا
“افزایش سهم بازار در دو سال پیش رو”
“کسب 5% از سهم بازار محصول یا خدمت مورد نظر شما در 6 ماه آینده”
گام چهارم:تعیین چگونگی ایجاد تصویر منحصر به فردی از کسب و کار در ذهن مخاطبان (چگونگی منحصر به فرد بودن محتوا سوالیست که در این مرحله جواب داده می شود.)
گام پنجم:تعیین کانالهای انتشار محتوا (مشخص می شود محتوایتان در اینستاگرام، وبلاگ شما، وب سایتتان، فروشگاه های اینترنتی یا ترکیبی ار موارد ذکر شده و غیره منتشر شود.)
گام ششم:برنامه ریزی برای تولید و انتشار محتوا در راستای گامهایی که در مراحل قبل برداشته شده
چه باید هایی را برای بازاریابی از طریق سایت رعایت کنیم؟
1- برای تولید محتوا باید برنامه ریزی و استراتژی داشته باشید.
2- تولید محتوا به صورت منظم انجام شود.
3- محتوای واقعا مفید ارائه بدهید! (ابزارهای مفید را معرفی کنید. به سوالاتی جواب بدهید که کمتر به آن پرداخته شده است و…)
4- در تولید محتوا خلاقیت به خرج بدهید. از انواع تولید محتوا استفاده کنید. از فرم های مختلف و ترکیب این موارد با هم استفاده کنید. اینوفوگرافی ها (مثلا همین عکسی که برای مزیت های تولید محتوا در این مقاله برای شما طراحی کردیم!) به جلب مخاطب کمک می کند!
5- در هر بخش به استاندارهای تولید محتوا حتما توجه کنید. برای سایت باید تولید محتوا بر اساس سئو انجام شود. برای تولید محتوای اینستاگرام می توانید از یک ادمین اینستاگرام خلاق استفاده کنید که با نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام و روش های افزایش فالوئر کاملا آشنا باشد.
بالاخره چه محتوایی ایجاد کنیم؟ چه مواردی واقعا مهم است؟
در این بخش پیشنهاداتی داریم که برای بازاریابی محتوا از طریق سایت به شما کمک می کنند:
بخش کالا و خدمات سایت
تکمیل بخش خدمات و کالاها
مهم ترین کار شما برای بازاریابی از طریق سایت ایجاد محتوای خوب برای بخش کالاهایی است که می فروشید. ( یا خدماتی که ارائه می دهید.)
ایجاد تقویم محتوا
ایجاد چنین تقویمی برای شما بسیار مفید خواهد بود. برای اینکار موارد زیر باید مشخص شوند:
ایجاد بخش وبلاگ
وبلاگ را پر کنید از پیشنهادات استفاده از محصول و خدماتتان! به این سوال در رابطه با تولید محتوای وبلاگ تان پاسخ بدهید:
دانستن چه چیزی در حوزه کاری من برای مشتریان جذاب است؟
بیشترین جستجو مربوط به چه مواردی است؟
آیا میتوانم ویدئو های جذاب در زمینه ی کاری خودم تهیه کنم؟ (خودم ضبط کنم یا می توانم ترجمه کنم) (راه اندازی بخش ویدئوبلاگ)
بازاریابی محتوای کسب و کارهای کوچک
برای تولید محتوای اینستاگرام پنتازوم این موارد را به شما پیشنهاد می کند:
پست های آلبومی با تیترهای خوانا و جذاب درست کنید.
برای بخش IGTV ویدئوهای مفید بسازید.
پست های ویدئویی را فراموش نکنید.
می توانید مناسب هایی که مربوط به حوزه کاری شما می شوند را یادآوری کنید.
برگزاری مسابقه های جذاب در اینستاگرام هم یک روش تولید محتو و درگیر کردن مشتریان است.
بعد از گذشتن مدتی از تولید محتوا با ابزارهایی که کانال های انتشار محتوا در اختیار شما می گذارند، به بررسی آمار مرتبط با موارد زیر بپردازید:
این سوالها شما را در بهبود استراتژی فعلی تولید محتوا یا اخذ استراتژیهای جدید کمک می نماید. به عبارت دیگر دانستن جواب این سوالها به شما کمک می کند محتوای هدفمندتری تولید و در زمانی که بازدهی بیشتر دارد، آن را انتشار دهید.
لازمه بازاریابی محتوای موفق، داشتن استراتژی شفاف جهت ایجاد محتوای با کیفیت است. در اینصورت زمانی می توان گفت این نوع بازاریابی موفق است که دو اتفاق زیر برای کسب و کارها بیافتد:
ایجاد مشتری از راه ارزان و اثربخش مهمترین مزیت بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک است.
برای موفق بودن بازاریابی محتوا باید استراتژی محتوایتان را تعیین کنید. فراموش نکنید کیفیت محتوا و منحصر به فرد بودن آن نقش مهمی در موفقیت شما بازی می کند.
برای موفق شدن در بازاریابی محتوا توجه به نتایج کسب شده از محتوای تولید شده و بهبود مداوم استراتژیهای محتوا بسیار ضروری است. به علاوه استفاده از تقویم محتوا و تولید محتوای مناسب بر اساس آن، میتواند باعث سبقت گرفتن از رقیبان شما شود.
ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم تا موفق شوید. برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای
لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531