هزینه تولید محتوا با کیفیت خوب
- بازاریابی محتوا, تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- شهریور 13, 1396
محتوای بی ارزش : محتوا مهم ترین و اصلی ترین بخش فعالیت های بازاریابی اینترنتی شما است. بدون این که بتوانید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب کاربردی باشد نمی توانید نتایج خوبی به دست بیاورید.
در این مطلب از وبلاگ پنتازوم می خواهیم بررسی کنیم که محتوای بی ارزش چه مشخصاتی دارد و چطور می توانیم یک محتوای ارزشمند بنویسیم. با ما همراه باشید.
عواملی که باعث ایجاد محتوای بی ارزش می شود را می توان به دو دسته ساختاری و فنی تقسیم بندی کرد. عوامل ساختاری شامل موارد زیر می باشد:
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
محتوای شما در وهله اول باید خوانایی داشته باشد. به این معنی که از لحاظ ظاهری پاراگراف بندی مناسبی داشته باشد. نوع فونت و اندازه نوشته ها واضح باشد و همچنین عنوان و زیر عنوان های متن مشخص باشد. اگر ویژگی های ظاهری در محتوا رعایت نشده و به گونه ای جذاب ارائه نشود کاربر در نگاه اول از خواندن محتوا منصرف می شود.
کند بودن وب سایت از جمله عواملی است که باعث می شود مخاطب از مراجعه به وب سایت شما ناراضی باشد و محتوای شما را بدون خواندن ترک کند. حتی اگر محتوای شما ارزشمند و خوب باشد اما زمان زیادی برای نمایش آن نیاز باشد می تواند باعث خروج کاربر از سایت شما شود بدون اینکه محتوا را بخواند.
بخش زیادی از محتواهایی که ایجاد می شود ترجمه هستند. اما کیفیت ترجمه نقش محتوای در موفقیت یا شکست یک محتوا دارد. محتوایی که به صورت تحت اللفظی ترجمه شده باشد نمی تواند اصل مطلب را به مخاطب انتقال دهید و همین مورد باید ایجاد محتوای بی ارزش می شود. همچنین ممکن است مطالبی در منابع خارجی وجود داشته باشد که برای مخاطبان ایرانی کاربرد نداشته باشد. به اشتراک گذاری این گونه محتوا جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت.
استفاده از لغت های پیچیده و علمی در محتوای وب سایت ها کار درستی نیست چرا که کاربران وب سایت از گروه سنی های مختلف با سطح سواد متفاوت می باشند. پیچیده کردن مطالب باعث بی ارزش شدن محتوا می شود چرا که جذابیتی برای کاربر نخواهد داشت.
محتوایی ارزشمند است که بتوان به راحتی آن را درک کرد. مطالب نامفهوم نمی توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند و ارزشی برای او نخواهد داشت.
مرتبط بخوانید : کیفیت تولید محتوا : 9 روش برای تشخیص محتوای خوب!
اشتباهات تایپی، غلط املائی، استفاده نکردن از علائم نگارشی، جمله بندی نادرست و … همه این ها به این معنی است که به محتوا اهمیت کافی داده نشده و دقت لازم به کار نرفته است. این مواد باعث بی ارزش شدن محتوا از نظر کاربر می شود و حس بدی در او ایجاد می کند.
محتوایی که کاربردی نداشته باشد عملا بی ارزش است و کسی برای آن جستجو نمی کند. افراد به دنبال محتوایی هستند که به حل مشکلی کمک کرده و اطلاعات ارزشمندی در اختیار آن ها قرار دهد.
حتما شما هم با وب سایت هایی مواجه شدید که به محض کلیک بر روی آن ها انواع و اقسام تبلیغات باز شده است و باعث فراری دادن شما از آن سایت شده است. تبلیغات زیاد از ارزش محتوا کم می کند و تاثیر بسیاری بدی بر روی کاربر می گذارد و گاهی باعث می شود سایت را برای همیشه ترک کرده و دوباره به آن سایت باز نگردد.
اشتراک گذاری محتوای کپی و تکراری نه تنها هیچ گونه ارزشی برای مخاطب ندارد بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز بی ارزش بوده و تاثیر منفی بر روی وب سایت شما دارد.
محتوای کوتاه نیز باعث بی ارزش شدن آن می شود. حجم محتوا به گونه ای باید باشد که بتواند موضوع را به طور کامل برای کاربر توضیح دهد. به اشتراک گذاری مطلب کوتاه که تنها هدف آن تبلیغات است هیچ ارزشی ندارد.
محتوای بی ارزش
محتوای ارزشمند علاوه بر این که باید کیفیت بالایی داشته باشد، باید از نظر موتور های جستجو نیز استاندارد های لازم را داشته باشد. این مبحث مربوط به سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستحو می باشد که نقش ویژه ای در تولید محتوا دارد.
استفاده از کلید واژه، عنوان مناسب، توضیحات متا، تصاویر بهینه سازی شده، برچسب ها و … از جمله مواردی هستند که در سئو محتوا باید رعایت شوند.
به کارگیری اصول و تکنیک های سئو باعث می شود محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید در نتایج اولیه موتور جستجو مانند گوگل نمایش داشته شود.
همچنین محتوای شما باید به گونه ای باشد که ماندگاری کاربر بر روی سایت شما را افزایش دهد. این ویژگی تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت دارد.
هر چند موتورهای جستجو مانند گوگل به قدری هوشمند هستند که اگر محتوای شما باکیفیت نباشد از نظر گوگل نیز ارزشی نخواهد داشت. این عوامل تکمیل کننده یکدیگر هستند و در نهایت باعث ارزشمندی محتوا می شوند.
محتوای بی ارزش در گوگل رتبه پایینی خواهد داشت و رنک سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما در گذشته محتوای بی ارزش منتشر کرده اید و اکنون تصمیم گرفته اید تا روند فعالیت خود را تغییر داده و محتوای ارزشمند ایجاد کنید، راه دشواری پیش رو دارید! چرا باید در مدت زمانی به فعالیت خود به طور مستمر ادامه دهید تا گوگل نیز روند تصمیم گیری خود درباره محتوای شما را تغییر دهد.
مرتبط بخوانید : سبک های تولید محتوا : چه سبکی ؟! کجا؟!
روش هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید محتوای ارزشمند تولید کنید. در ادامه به چندین راهکار اشاره خواهیم کرد که بتوانید محتواهای بی ارزش خود را ارزشمند کنید. این راهکارها شامل موارد زیر هستند :
محتواهایی که قبلا در سایت به اشتراک گذاشته اید را بررسی کنید و محتواهای بی ارزش را مشخص کنید. سعی کنید آن ها را بازنویسی کنید و اگر تبلیغات بیش از حد دارند، آن ها را حذف کنید.
تحقیق کنید و از مطالب مفیدی که در این زمینه وجود دارند برای ایجاد محتوای ارزشمند استفاده کنید. از آن ها کپی نکنید فقط ایده بگیرید و دست به کار شوید.
محتوای بی ارزش
اگر محتوای شما کوتاه است می توانید بخش های جدیدی را به آن اضافه کنید و از این راه باعث ارزشمند شدن آن شوید. اگر احساس می کنید بخش هایی از محتوا کاربردی نیستند آن ها را حذف کنید و با محتوای خوب و جدید جایگزین کنید. این اقدامات باعث تبدی محتوای بی ارزش به یک محتوای ارزشمند و خوب می شود.
استراتژی های گوگل درباره نحوه کلیدواژه ها تغییر می کنند. گاهی استفاده از کلمات کلیدی تک کلمه ای توصیه می شود و گاهی کلیدواژه های چند کلمه ای. برای این که نتیجه بهتری در سئو و بهینه سازی وب سایت خود به دست آورید این موارد را بررسی کنید و تغییرات لازم را در کلیدواژه های محتوای خود ایجاد کنید.
اگر یک محتوا را چندین بار در جاهای مختلف سایت به اشتراک گذاشته اید تاثیر بدی بر روی سایت شما خواهد داشت. سعی کنید این گونه محتوای بی ارزش را شناسایی کنید و آن ها را با محتواهای جدید کاربردی جایگزین کنید و یا حذف کنید. محتوای تکراری از نظر گوگل قابل شناسایی است و باعث می شود سایت شما در رتبه پایین قرار بگیرد.
بانس ریت (bounce rate) به نرخ بازدیدکنندگانی گفته می شود که از به وب سایت شما وارد شده اند و بدون اینکه از صفحات دیگر بازدید کنند، سایت را ترک کرده اند. بانس ریت مشخص می کند که محتوای شما به قدری خوب نبوده است که کاربر را علاقه مند کند تا از صفحات دیگر نیز بازدید کنید.
صفحات دارای بانس ریت بالا را پیدا کنید و سعی کنید آن ها را ویرایش و بازنویسی کنید به گونه ای که کاربر را به خود جذب کند و نرخ بانس ریت کاهش پیدا کند.
برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای
لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531